Riktigt dålig dag!! *orolig*

M

Mindra

Dålig dag.. Hemma från jobbet och har roat mig med att kräkas hela morgonen:smirk:. Satte mig här och läser om alla de möjliga saker och börjar bli helt yr, naglar, ammning, mjölkstockning,äter inte, för liten, för stor, problem, skräckförlossning . Jag är ju givetvis helt säker på att jag vill ha bebis men de är ju så mkt att tänka på så jag blir helt nervös!! De är lång tid kvar (juli) men mina nerver är för första gången åt alla håll som dem inte ska va!!

Tänk om man blir en helt kass mamma?? Inte på det sättet att jag skulle strunta i min bebis utan att man gör en massa misstag som blir farliga för den lille? :cry:

Åhhh.. de här är en jättedåååålig dag!!!

Har ni någonsin känt det så eller är jag den enda som är helt galen??
 
Sv: Riktigt dålig dag!! *orolig*

Jag tror nästan alla känner så, i alla fall gjorde jag det. Att jag tvekade på mig själv, och undrar vad sjutton jag gett mig in på. Kunde absolut inte se mig själv som mamma. Jag hade aldrig hållt i ett spädbarn innan jag fick mina egna. Hade aldrig bytt en blöja.

Och än idag, två barn senare, kan första tanken på att ta hand om en kompis barn kännas som "nej, jag kan inte!", sedan kommer jag ju på att jag har ju fakiskt två egna, nog kan jag byta blöja :angel:
 
Sv: Riktigt dålig dag!! *orolig*

Jo, de är väl så.. Gått från helt lugn och självsäker till hysterisk och nojjig på 10 timmar :smirk:

Har dialoger med mig själv om hurvida de går eller ej *stackars mina hundar som lyssnar på mitt prat med mig själv*

Förstår ju att de är fler (förmodligen nästan alla) som går igenom detta vid graviditet men när man är där så känns de som att jag är den ena som är sån :crazy:
 
Sv: Riktigt dålig dag!! *orolig*

Tänk om man blir en helt kass mamma?? Inte på det sättet att jag skulle strunta i min bebis utan att man gör en massa misstag som blir farliga för den lille? :cry:

Åhhh.. de här är en jättedåååålig dag!!!

Har ni någonsin känt det så eller är jag den enda som är helt galen??

Stup i ett fortfarande :smirk:
Inte har det blivit bättre av sambons rara vänner.
Kan fortfarande känna att grabben skulle haft det mycket bättre med en annan mamma. Men älskar honom något sannslöst det gör jag.

Men jag tror att det är rätt vanligt att man inte känner sig tillräcklig.
 
Sv: Riktigt dålig dag!! *orolig*

Urk.. Ja de verkar inte bättre än att man får må lite så. Fast man tycker ju att jag skulle kunna vänta med att känna mig otillräcklig tills bebis är ute *skratt*

Tur att sambon är bra i alla fall. Hade aldrig orkat må såhär om inte han va en klippa. (en klippa som visserligen inte kommer byta blöjor men som är bra på andra sätt;) )
 
Sv: Riktigt dålig dag!! *orolig*

Va! Inte byta blöjor men hur ska du då kunna lämna hemmet på 2 år???? Jag hoppas att du skojar?
 
Sv: Riktigt dålig dag!! *orolig*

Va! Inte byta blöjor men hur ska du då kunna lämna hemmet på 2 år???? Jag hoppas att du skojar?

Njaa nä jag planerar att inte göra ngt annat i 2 år för sambo klarar inta att byta blöja, å blir det någon gång så får bebbe ha samma blöja tills jag kommer hem (står ju ofta upp till12kg osv på paketen:p)..:angel:

Hehe. de va faktiskt mest ett skämt. De är väl snarare så att de kommer vara jag som byter mest å speciellt när jag är hemma. Givetvis byter han när jag inte finns i närheten ;)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Är det någon här som vet hur det fungerar/har erfarenhet med föräldrarpenning och FA-skatt? Jag är anställd på 60 % på ett företag. Vid...
Svar
3
· Visningar
1 545
Senast: Sedna
·
Övr. Barn Jag är halvtids plastförälder till en kille på 12 år som bor hemma hos oss vartannan vecka.. Pojken har diagnostiserats med ADD men de...
Svar
11
· Visningar
2 822
Senast: Mitten
·
Övr. Barn Läste igenom mitt svar till Enya i hennes tråd. Då jag hade bråttom blev det ett inlägg skrivet i all hast där det framstod som om...
Svar
16
· Visningar
1 705
Senast: Kickis
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp