Rikstravet vs Riksgaloppen

Roquepine

Trådstartare
Jag är lite nyfiken på hur det kommer sej att flera travtränare ännu inte valt ut sin häst till Rikstravet? Jämförelsevis så är samtliga hästar till Riksgaloppen utvalda av respektive tränare. Och andelarna till galoppen är inte ens släppta ännu. Är det svårare att välja ut en travare eller ligger det lite taktik bakom detta? Jag hade gärna vetat i förväg vilken häst "min" rikstravtränare valt innan man köper en andel. Fördelen med galoppen är då att där vet jag vilken häst "min" riksgalopptränare har valt. Det gör det lite lättare att välja tränare, eller vad tror ni andra om detta. Synpunkter....?

Sv: Rikstravet vs Riksgaloppen

Jag är lite nyfiken på hur det kommer sej att flera travtränare ännu inte valt ut sin häst till Rikstravet? Jämförelsevis så är samtliga hästar till Riksgaloppen utvalda av respektive tränare. Och andelarna till galoppen är inte ens släppta ännu. Är det svårare att välja ut en travare eller ligger det lite taktik bakom detta? Jag hade gärna vetat i förväg vilken häst "min" rikstravtränare valt innan man köper en andel. Fördelen med galoppen är då att där vet jag vilken häst "min" riksgalopptränare har valt. Det gör det lite lättare att välja tränare, eller vad tror ni andra om detta. Synpunkter....?
Det kanske är svårt att hitta häst som duger?
Jag är med i stall Bergslagen.
gulan

Ja så kan det vara. Dessutom ratas en och annan utvald häst pga att dom inte går igenom vid besiktningen. Värmland/dalslands häst detta år, än så länge.
Jag "äger" Stockholmshästen ;) och ska nog köpa en galoppör också. Bara för att..... :laugh:

Ja så kan det vara. Dessutom ratas en och annan utvald häst pga att dom inte går igenom vid besiktningen. Värmland/dalslands häst detta år, än så länge.
Jag "äger" Stockholmshästen ;) och ska nog köpa en galoppör också. Bara för att..... :laugh:
Min häst har tydligen kvalat..hur går det för dina?
gulan

Ha, ha, ja du, min tränare har tydligen inte hittat någon häst ännu. :grin:

Jag tycker också att informationen från stallet är under all kritik. Om jag jämför med de andra stallen så.... inte ens ett "välkommen till stall Stockholm, kul att du valde mitt stall" eller något sådant. Hoppas att hon hittar någon häst innan tävlingen drar igång iaf. ;)

Galoppören är iaf på plats och den ser riktigt intressant ut. Engelsk (lr Irländsk) import som gjort några starter innan han hamnade i Sverige.

Kul ska det bli tycker jag. :banana:

Liknande trådar

Trav Rikstravet återuppstår i lite ny tappning, två tränare/region. För en andel får du alltså två hästar. Någon som ska investera? I vilket...
Svar
14
· Visningar
1 407
Senast: Karre
·
Träning Hej! Jag är en vuxen nybörjare som ridit ca ett år. Det mesta går rätt bra men känner att jag missat en del basic-grejer och något som...
Svar
12
· Visningar
3 364
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 535
Senast: MattiZ
·
C
Western Det är väl fler än mig inom western gebitet som efter årsskiftet ska börja rida in sin unghäst. Efter nyår ska jag börja sitta in Jack...
2
Svar
37
· Visningar
2 500
Senast: arizona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar