ridtravartävling

S

__Stilett__

tänkte hjälpa till o fixa en ridtravartävling.

ni med travare, vad hade ni önskat ha för klasser i hopp samt dressyr? ge gärna förslag. jag är lite nollställd.

Sv: ridtravartävling

Hejsan.

Är det en travartävling du själv anordnar?
För jag har en travare som är 10 år och min kompis travare är 16 år och vi är intresserade av hoppning.
vart i såna fall sker detta och när?
mvh jenny

är det bara tänkt dressyr och hopp? Annars är jag lite inne på att anordna en bruks eller vad det heter :)

Dessa kommer ske i värmland, nära Karlstad.
Dressyr och hoppning är det tänkt att anordna.

Fast visst kan man säkert arrangera flera inriktningar framöver också om intresse finns.

Om det ska vara en lokal tävling så måste man ju uppfylla vissa krav vad gäller klasserna. Tror man inte får ha lägre än LD och inte högre klasser än LB, så tror jag det är med hoppningen iaf. Dressyren har jag ingen aning om :p

Gärna upp till L:A i dressyr. Vart kommer tävlingen att vara?

Jag skulle jätte gärna vilja ställt upp med mitt 6 åriga varmblodssto i hoppning, tyvärr var det väl lite väl långt att åka :(

Nu vet jag inte om ni är med i Ridtravarföreningen. Men där anordnas tävlingar regelbundet.

Jag bor ifs i Södermanland, vilket gör att jag har nära till såväl västmanland och östergötland.
Vi har alltifrån Hoppning, dressyr till TRAB ("våran egen gren")

Det spelar ingen roll hut mycket hästen är riden, utan alla får en vettig chans.
Min travare är bara riden i ett och ett halvt år och kan inte så överdrivet mycket. Men det finns klasser för alla typer av hästar.

besök: www.ridtravare.com

Dessa kommer ske i värmland, nära Karlstad.
Dressyr och hoppning är det tänkt att anordna.

Fast visst kan man säkert arrangera flera inriktningar framöver också om intresse finns.

Är tyvärr hästlös men leat häst och provrider redna i morgon en travar valack! bor juh dessutom i örebro så fixart ni något senare så kommer jag och min framtida ;):banana:

tråden är från 2006.

det fanns inget intresse av folk att hjälpa till så det blev inget.
jag hade fått tag på tävlingsplats o dylikt men utan folk som hjälper till så är det svårt.

tyvärr ordnas det nästan inga aktiviteter alls i min närhet genom ridtravarföreningen. Att åka runt 25 mil enkel resa känns lite saftigt...

men det verkar vara trevlig stämning på deras tävlingar :-)

verkligen synd att det inte fanns intresse nog, men varför inte försöka att dra upp det igen? :idea:

Här har du en som otroligt gärna skulle kunna engasera (stavning?:angel:) sig i en ridtravar tävling närmare än 25 feta mil ..

Hejsan

såg att inlägget var gammalt men tänkte ändå svara...

Jag har själv nu skaffat mig en ridtrvare på 10 år som jag haft i 3 månader å som jag är intresserad av att börjaa tävla med... men eftersom de finns så dåligt med tävlingar i värmland som passar för oss med travare så skulle jag gärna vilja vara med å dra igång ett distrikt i värmland med för oss med ridtravare om intresse finnes...

eller vet nån om de finns någon annan bra hemsida eller någon som håller på med aktiviteter i värmland??

hör gärna av er till mig

mvh helena imprezagirl_86@hotmail.com

Hej

jag är intresserav att att få igång något för oss med ridtravre här i värmland... de verkar ju ha så kul där borta i västmanland å sundsvall på deras trab-tävlingar... Finns ju inget distrikt i värmland kanske dags att ta tag i detta... ? eller vad säger ni??

Vi har arrangerat ridtravartävlingar (eller egentligen är det väl Ridtravarföreningen som arrangerat på vår klubb).

I hoppningen var det 0,60m (CR), 0,80m (två faser) och 1m (två faser) och i dressyren var det LD:4, LC:1, LB:1 och LA:1. Det var inte så mycket starter, därför gick det att ha fyra klasser på en dag.

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
702
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 312
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023