Sv: Ridtäcke till westernsadel
det går väl inte ut över dig om jag vill lägga mina pengar på att täcka min häst?
Det finns också hästar som behöver täckas i tid och otid!! Tro mig, jag har själv haft en sån häst.
Nosgrimmor kan man ju diskutera i oändligheter. Onödigt här på w-sidan då man inte får använda nosgrimma på tävling.
I engelsk dressyr är det dock ett måste och då är det väl okej att diskutera vilken typ av nosgrimma som bör användas.
Det är väl upp till var och än. Att skriva saker i någons tråd som inte har med frågan i orginalinlägget att göra är också onödigt. Jag tycker du ska starta en egen tråd på tex "hästhantering" om dessa saker du ogillar. Då får du en ordentlig diskussion
Dessutom klipper jag min häst på vintern om jag planerar att träna mycket och då vill jag verkligen inte släppa ut honom utan täcke...
---
Jag täcker min häst, har ett fleece ridtäcke från exklusive.se (rättstavat?) i en stl större än vad jag behövt normalt kanske.
Rider inte i w-sadel nu men funderar på att börja göra det igen!
Och då kommer jag också täcka min häst på vintern om jag känner för det. Dels för att jag inbillar mig att hästen tycker det är skönare (fryser mamma sätter hon på barnet en tröja
) Sen tycker jag det är snyggt.. hihi
Tror att det ridtäcket jag har kommer räcka bra.