ridstövlar??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hannie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 917
H

hannie

någon som har eller provat hööks läderstövlar med snörning??
tycker de är så himla snygga...
vad tycker ni??

Sv: ridstövlar??

Jag provade både deras med snörning och utan snörning. Jag ville verkligen ha de med snörning men tyvärr passade de inte mig vidare bra så jag köpte de andra. De är ok än så länge. Bara haft dem ca 1 månad. 4.000:- stövlar typ Cavallo etc är ju säkert bättre än Hööks 1.600:- stövlar. Vi får väl se hur de ser ut om 1 år. Det är inte alltid som dyrast är bäst.

jag har de utan snörning, 5 år gamla och håller än, dock måste de snart bytas ut!

älskar dom och tänker nog köpa likadana när det väl blir dags! :D

Jag tycker det ser ut som om de är korta i skaften på bilderna?är de normala i längd då?Har funderat på såna ...

Nej de är inte så korta i skaften. Jag är 1.72 lång och har normala/ev längre ben än andra och när jag rider i hoppsadeln kan jag känna stövelkanten i knävecket och det gör lite ont just nu innan de har mjukat upp sig. Jag hade inte kunnat ha längre.

Jag har testat, de var verkligen inget å ha tyckte itne jag, stenhårda och så... Bläää...
Satsa på ett mera kvalitetsmärke. De finns billiga sådana oxå!

jag tyckte inte dom var korta i skaften o jag har så vitt jag vet rätt normala ben sas..

kunde inte ha dom på hopplektioner i början, skavde för mycket då. fick även skav i början, så dom var ju uppe i knävecket.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 853
Senast: Silje
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
521
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 038
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024