Ridstövlar och bett råd!

J

JeanineHammer

Nu är det såhär att jag köpte ridstövlar för ett år sedan vi köpte en storlek för mycket så att jag skulle växa i dom men jag hade otroligt smala ben så vi fick köpa extra små i skaftet eller vad det nu heter :P Inge duktig på det här. Men i vilket fall som helst skulle man kunna vidga ut dom på något sätt så att dom inte sitter så jäkla hårt?. Jag kan få på dom om jag anstränger mig men jag får inget blod till benen. Några råd kära bukare?
Sen så är det bara en grej jag gått och funderat över, någon sa till mig att om man tar bort kedjan på ett kimbelwick bett så skulle det fungera ungefär som ett vanligt rakt tränsbett, stämmer detta? Jag tvivlar nämligen.
Mycket tacksam för svar :bow:

Sv: Ridstövlar och bett råd!

Ingen som vet/vill säga något? Jag lovar jag bits inte, även ifall jag kanske verkar lite läskig ;)

Du kan gå till skomakaren och få stövlarna lästade!

Jag tvivlar på att du kan få ett kimblewick bett att fungera som ett vanligt. Köp ett vanligt bett istället. Jag är inte jätteduktig på bett, men de är ju totalt olika utformade så det känns konstigt att de skulle få samma verkan?

Jag har vanligt bett. har bara gått och funderat på ifall det verkligen kan stämma.
Och tack för svaret. men det finns inget gammalt hemma husknep man kan ta till?

Lämna dem till en skomakare som kan lästa ut stövlarna åt dig.

Tycker inte du ska ta bort kedjan på din jaktstång. Ett stångbett ska ha kedja för att få rätt funktion. Även om hävstångsverkan är rätt liten så finns det trots allt. Köp ett vanligt bett istället.

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 997
Senast: Luff
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka