Ridstövlar? Med eller utan snörning?

Sv: Ridstövlar? Med eller utan snörning?

Praktiska kanske.......
Men snygga :crazy::crazy::crazy: nä ä ä ä ä

Trodde ALDRIG jag skulle uppleva dagen när jag....neeej, jag vet inte om jag klarar säga det.....jo alltså, Betti......VI ÄR ÖVERENS!:banana::banana:

Sorry, Narcissa men de är fula som stryk.....:eek:

:eek: :eek:

De som är så fina. Helst vill jag ha de röda men de passar inte riktigt in i min andra utrustning så det får bli de grå tror jag...eller kanske de svarta.

Tja, vem vet.... de kanske håller i sig, trender kommer och går ;)

Själv hade jag en Boeri hjälm för många, många år sen :o Dom bilderna (med afro-krull ut genom hålen) tittar man inte gärna på idag :rofl:

Det är nästan så att vi kräver att bilderna scannas in för att sedan läggas ut här.

:D

Tja, vem vet.... de kanske håller i sig, trender kommer och går ;)

Själv hade jag en Boeri hjälm för många, många år sen :o Dom bilderna (med afro-krull ut genom hålen) tittar man inte gärna på idag :rofl:

Vaddå håller i sig , det här är väl en ny modell på dom stövlarna ? Tänk nu kommer alla som köpt den första modellen få panik :devil:

Vad använder ni fälttävalansryttare, ridstövlar med eller utan snörning? (om ni bara har ett par). Vad tycker ni är snyggast om ni ska använda ett o samma par till alla 3 momenten?

Hej :) Det är ju klart snyggast med snörning men det läcker igenom så mitt tips är helt täckta :)

Med snörning! Det är snyggast

Skulle bara vilja göra ett litet tillägg...

Dom där stigbyglarna är FRUKTANSVÄRT obekväma att rida med utan tillhörande skor :crazy::eek:

Dom blir snorhala om skorna dessutom är leriga.

Tycker du?? Jag rider med vanliga skor varje dag dvs utan systemet och har inga problem alls med att de är hala.

Men självklart så skall man ju ha tillhörande skor ;)

Ja, sån tur var har jag inga sådana själv, men där jag har jobbat var det såna på en sadel och det var inte skönt jämfört med de vanliga. tyvärr satt dom på den skönaste sadeln utav dem två jag red mest i så det blev en hel del ridning med dom stigbyglarna iaf ... bäst var när man kunde sno åt sig en utav deras sadlar :angel: eller när vi hade en extrasadel på prov i 4veckor :D

Sen är dom bara hala om skorna är fulla med blöt lera undertill, inte annars.

Nu har jag varit ute på provningsrunda! Och Sarm går fetbort...liksom MH, Glenn Gordon, diverse olika modeller av andra mer eller mindre okända märken och in på första plats seglar....*trumvirvel* CAVALLO WINNER PLUS!!!!!!!!!!!!!!

cav_winnerplus_200.jpg

Så superskön i foten, smal runt fotled och vad men ändå tillräckligt styv i skaftet för att tilltala mig..nu ska jag bara skriva en ny önskelista till Tomten för fy fagerlund vad dyra de är!:eek:

Jag har beställt ett par Cavallo Winner Plus:love: utan att ha provat dom, men nu vet jag ju att de är skööönabow: Älskar verkligen modellen på dom:banana: Hoppas bara att dom kommer snart, har väntat i 10 veckor nu!:cry: Men om man väntar på något gott väntar man aldrig för länge.;)

Hoppas att tomten uppfyller din önskning;)
mvh

De är snygga.

Själv ska jag som nu mer nästan enbart ska rida banhoppning köpa dessa hade jag tänkt.
36150020.jpg

:love::love:

I det här fallet så är dom med snörning mycket snyggare. tycker jag iaf som precis köpt ett par :p
Plus att dom är grymt sköna, önskade nästan att jag hade tagit dom igår när jag gav järnet på dansgolvet...

Nu har jag köpt ett par Tretorn med snörning. Himla sköna så jag ser framemot att prova rida med dem imorgon. :)

Nu har jag köpt ett par Tretorn med snörning. Himla sköna så jag ser framemot att prova rida med dem imorgon. :)

Noterar att "gamlingarna" är avis här. :devil: Glöm dom, de är bara rädda för förändring.
Lägg in en bild så vi får se :D

De glömmer mollskinnsbyxorna och "minns" att ridbyxorna sett likadana ut alltid. :eek:

Jag ska lägga in en bild...ska försöka ta en ikväll.

Vet ni hur sköna de är? Ett hett tips är att köpa. ;)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Badger
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
934
Senast: Ajda
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 470
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA