Ridstövlar? Med eller utan snörning?

Sv: Ridstövlar? Med eller utan snörning?

:bow::bow:

Dessa köpte jag med förra året. Absolut skönaste jag haft Sarm 500 kan slänga sig i väggen :devil:

Deras dragkedja är värdelös och förra året när jag red terrängen i Aalborg så åkte kedjan ner efter 4st hinder :crazy: Skitmysigt att ha en ridstövel fladdrande runt benet

Har inte provat MH stövlarna själv. Men ryttarna blev sponsrade med vars ett par inför Lion... De fick Inte speciellt bra omdömme. Klumpiga & dålig känsla...

Så jag lägger ännu en gång min röst på Sarm...varken mina, eller några av de andra paren vi har i stallet har någonsin strulat med kedjorna. Jag har dessutom ett gäng ridskor från Sarm, som är alldeles underbar. Mjukt, bra skinn som ger nära kontakt med hästen.

Senast ändrad:

Vilka fick de?? De med snörning eller utan??

Jag kan säga att jag är hispig om jag inte har stövlar som är mjuka och min MH är så mjuka att de inte kan stå för sig själva. Däremot är de utan snörning betydligt klumpigare och de skulle jag aldrig köpa.

Jag vet många Sarm som haft trassel med dragkedjorna. Jag hade bytt två ggr på mina :crazy:

Vilka fick de?? De med snörning eller utan??

Jag kan säga att jag är hispig om jag inte har stövlar som är mjuka och min MH är så mjuka att de inte kan stå för sig själva. Däremot är de utan snörning betydligt klumpigare och de skulle jag aldrig köpa.

Jag vet många Sarm som haft trassel med dragkedjorna. Jag hade bytt två ggr på mina :crazy:

De fick de med snörning.

Men allt sådan är ju en smaksak... personligen gillar ja sarm modellen mer för den är mycket smäckrare över foten, men allt är ju såklart en smaksak.

Trist du haft strul med dragkedjorna. Vi är väl lyckligt lottade som sluppit det. Dock är vi noga med att använda skohorn när man anväder stövlar/skor med dragkedja. Det spara dem en del. :)

utan snörning är mkt snyggare!! fast med dragkedja.

Underligt för mina är inte speciellt "grövre" över foten än sarm???

Jag ställde dem bredvid varandra idag och nej så stor skillnad är det inte, MH är högre i sulan.

Men å andra sidan så är MH stöveln betydligt bättre för fötterna och speciellt för min dåliga häl med tanke på hur de är uppbyggda :D

Ett avancerat stötdämpande system i sulor och klack tillsammans med en stålgelänk i unik design ger maximal comfort och stöd. Elastisk snörning över vristen och dragkedja baktill. Ergonomiskt utformad innersula som är uttagbar. Kan användas med eller utan SCS3 stigbygeln
:bow:

Underligt för mina är inte speciellt "grövre" över foten än sarm???

Jag ställde dem bredvid varandra idag och nej så stor skillnad är det inte, MH är högre i sulan.

Men å andra sidan så är MH stöveln betydligt bättre för fötterna och speciellt för min dåliga häl med tanke på hur de är uppbyggda :D

:bow:

det är ju den tjocka sulan som är så...ursäkta...ful...men kan säkert vara bra. det betvivlar ja inte en sekund. och som ja skrev tidigare...smaken är som baken :d

det är ju den tjocka sulan som är så...ursäkta...ful...men kan säkert vara bra. det betvivlar ja inte en sekund. och som ja skrev tidigare...smaken är som baken :d

Har idag studerat MH närmare och jag MÅSTE hålla med!:eek: Sulan är inte vacker och stöveln ÄR inte så smäcker över foten som Sarm....sorry Olga men så är det bara. Jag tror säkert den är jätte skön på foten men MIN tomte kommer med SARM!:banana::bump:

Sulan är ju grövre bara för SCS3 systemet. Det glömmer väldigt många.

Personligen tyckte jag samma sak som övriga och köpte eg mina MH att ha som extra stövel. Nu så sätter jag hälsan före och då går alla andra bort förutom MH ;)

Skönare än den är ingen annan och i dessa kan jag traska omkring i en hel dag utan bekymmer vilket jag inte kunnat i andra ridstövlar.

Dessutom så sitter foten väldigt bra i stigbygeln iom SCS3 systemet och skänkeln blir väldig stilla i samma läge.

Du kan ju få mina Sarm :devil:

:angel:

Använder stövlar med snörning i dressyren och hoppningen

Har skor och chaps i terrängen

Sulan är ju grövre bara för SCS3 systemet. Det glömmer väldigt många.

Personligen tyckte jag samma sak som övriga och köpte eg mina MH att ha som extra stövel. Nu så sätter jag hälsan före och då går alla andra bort förutom MH ;)

Skönare än den är ingen annan och i dessa kan jag traska omkring i en hel dag utan bekymmer vilket jag inte kunnat i andra ridstövlar.

Dessutom så sitter foten väldigt bra i stigbygeln iom SCS3 systemet och skänkeln blir väldig stilla i samma läge.

Du kan ju få mina Sarm :devil:

:angel:
YES!!!!:banana::banana: Jag visste väl att denna tråd skulle leda till nåt bra! *flin*

Det är bara att posta dem illa kvickt....:)

Det är ju plattan i stigbygeln som man sätter foten i, till MH ridstöveln så finns det en gummiplatta med typ spår i. Sulorna på MH stöveln har motsvarande spår vilket gör att stigbygeln sitter bättre fast.

Eh lite svår att förklara lägger in en bild istället :D Det är det området med de röda sträcken

mh_highcalib_450.jpg

mh_stirrplatta_500.jpg

Vad använder ni fälttävalansryttare, ridstövlar med eller utan snörning? (om ni bara har ett par). Vad tycker ni är snyggast om ni ska använda ett o samma par till alla 3 momenten?

Jag använder med snörning. Dels tycker jag att det e snyggt men sen är det bra att kunna spänna in stövlarna lite när de har börjat töja sig! Då sitter de pörfekt även när de är "inridna"! :idea:

Jag tycker personligen att ridstövlar med snörning är snyggast, men det är lite upp till en själv vad man tycker.
:idea:

Har idag studerat MH närmare och jag MÅSTE hålla med!:eek: Sulan är inte vacker och stöveln ÄR inte så smäcker över foten som Sarm....sorry Olga men så är det bara. Jag tror säkert den är jätte skön på foten men MIN tomte kommer med SARM!:banana::bump:

Nu har jag varit ute på provningsrunda! Och Sarm går fetbort...liksom MH, Glenn Gordon, diverse olika modeller av andra mer eller mindre okända märken och in på första plats seglar....*trumvirvel* CAVALLO WINNER PLUS!!!!!!!!!!!!!!:bow::bow:

cav_winnerplus_200.jpg

Så superskön i foten, smal runt fotled och vad men ändå tillräckligt styv i skaftet för att tilltala mig..nu ska jag bara skriva en ny önskelista till Tomten för fy fagerlund vad dyra de är!:eek:

De är snygga.

Själv ska jag som nu mer nästan enbart ska rida banhoppning köpa dessa hade jag tänkt.
36150020.jpg

:love::love:

Praktiska kanske.......
Men snygga :crazy::crazy::crazy: nä ä ä ä ä

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Badger
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
934
Senast: Ajda
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 470
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA