- Svar: 428
- Visningar: 35 572
På måndagen kom domen mot den ryttare som varit åtalad för våldtäkt och sexuella övergrepp. Tingsrätten friar ryttaren på samtliga åtalspunkter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tar jag för givet att de gör, i alla fall förbundet. Flashback moderatorer vete sjutton de är inte en part i det hela på det sättet utan fixare längst ut i kantenKanske onödig heads up men med tanke på diskussioner om extern/medial granskning, journalistkontakter m m behöver man komma ihåg att det är möjligt och strängt taget mycket sannolikt att förbundsfunktionärer (och Flashbackmoderatorer etc) läser varje ord som skrivs i den här tråden och använder all sådan information för att bygga argumentation och extern kommunikation.
Naturligtvis behöver man kunna ventilera och diskutera men man får inte glömma att alla lyssnar.
Jag tar också det för givet. Jag hoppas också att de gör det (ridsportförbundet då, fb hänger jag själv aldrig på så det var skitesamma för min egen del).Kanske onödig heads up men med tanke på diskussioner om extern/medial granskning, journalistkontakter m m behöver man komma ihåg att det är möjligt och strängt taget mycket sannolikt att förbundsfunktionärer (och Flashbackmoderatorer etc) läser varje ord som skrivs i den här tråden och använder all sådan information för att bygga argumentation och extern kommunikation.
Naturligtvis behöver man kunna ventilera och diskutera men man får inte glömma att alla lyssnar.
Ja troligen var det så. Jag har också hört om elever som tyckte det var kul, och såg det som en rolig grej typ. Men problemet är att varje person som spelar med i spelet tillåter det. Och sanktionerar det...Jag uppfattade det då på plats som att männen inte ens fösöktemed äldre elever, de gick på gymnasieelever utan självförtroende.
Ja. Jag skäms over hur vi skämtade bort det då.Ja troligen var det så. Jag har också hört om elever som tyckte det var kul, och såg det som en rolig grej typ. Men problemet är att varje person som spelar med i spelet tillåter det. Och sanktionerar det...
Med tanke på den uppmärksamhet som de nu ägnat frågan via straffet mot My så känns några diskreta inlägg från juni definitivt som att man försöker stoppa huvudet i sanden och gömma sigDet har väl varit några diskkreta inlägg i juni där man skrivit allmänt om unga i stallet, att våga säga ifrån osv. Men inte någonting sol berör aktuella fallet.
Han är ju inte dömd ännu så det är väl pga det.
Jag vet inte om man ska skämmas för att man var omogen som ung. Jag sa massor av saker i 20 års åldern som idag känns helt idiotiska. Man har helt enkelt inte den livserfarenhet som krävs då. Jag tror man får inse att ungdomar är ungdomar och att man själv var det i den ålder och förlåta sig själv för det. Att skämmas för att man inte såg maktstrukturen då riskerar bara att bygga på skammen för de som blir utsattaJa. Jag skäms over hur vi skämtade bort det då.
Det har väl varit några diskkreta inlägg i juni där man skrivit allmänt om unga i stallet, att våga säga ifrån osv. Men inte någonting sol berör aktuella fallet.
Tar egentligen bara en knapp o spinner lite vidare.Jag vet inte om man ska skämmas för att man var omogen som ung. Jag sa massor av saker i 20 års åldern som idag känns helt idiotiska. Man har helt enkelt inte den livserfarenhet som krävs då. Jag tror man får inse att ungdomar är ungdomar och att man själv var det i den ålder och förlåta sig själv för det. Att skämmas för att man inte såg maktstrukturen då riskerar bara att bygga på skammen för de som blir utsatta
För mig är det helt uppenbart att den här rötan finns även på den högsta nivån. Om den inte funnits där hade man inte haft sådant behov av att dölja problemen.Hela Islands fotbollsförbund avgår, de har tydligen varit med o mörkat ett sexuellt övergrepp som hänt. Man kan ju undra hur många utnyttjanden/ övergrepp det svenska ridsportförbundet varit med o mörkat?
Kan det vara så illa att det finns män i toppen av förbundet som själva platsar in i övergrepps/utnyttjandefacket och därför är med och styr och aktivt sållar bort problematiken?
Kan det vara så att om det skulle finnas någon som tar upp detta på allvar att den personen på sikt blir bortpetad? att det finns en tyst överenskommelse, genom att "alla" vet att man precis som en dressyrdomare-inte får ta upp vad som helst.
Exakt så tänker jag också.För mig är det helt uppenbart att den här rötan finns även på den högsta nivån. Om den inte funnits där hade man inte haft sådant behov av att dölja problemen.
Gudni Bergsson avgick från sin tjänst som ordförande för förbundet redan på måndagskvällen – och nu följer resten av styrelsen med. Hela styrelsen för Islands fotbollsförbund meddelar under tisdagen att de avgår.
KSÍ gick ut med en ursäkt på måndagen och skrev bland annat att de ”svikit” kvinnorna.
För att sätta SvRFs agerande i relation till andra idrottsförbund...
https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/hela-styrelsen-avgar-direkt-efter-skandalen/
Lite nya artiklar nu. Dels två som ligger låsta på ridsport, dels den här som är öppen.
https://www.tidningenridsport.se/safesport-sweden-engagerar-sig-i-my-jeppsson-lindkvists-fall/
Lite nya artiklar nu. Dels två som ligger låsta på ridsport, dels den här som är öppen.
https://www.tidningenridsport.se/safesport-sweden-engagerar-sig-i-my-jeppsson-lindkvists-fall/