Det är mycket man vill, det är mycket jag vill också men som jag helt enkelt får acceptera att det inte går. Ridning är inte för alla helt enkelt.
Jag tänker att många som rider faktiskt också uppskattar hästar som hästar och det inte bara krasst är ridningen som betyder någonting. För sådana personer skulle umgänget med hästar och att lära sig andra saker än att rida just kunna vara värt något.
Tömkörning behöver verkligen inte kosta massa extra, sen tänker jag att på en tömkörningslektion så behöver inte var och en en häst att tömköra var utan kan dela på några hästar. Så man tömkör lite var. Det blir ju ett annat upplägg än en ridlektion. Precis som voltigen på den ridskolan jag växte upp på, det var väldigt lite tid på hästen var och där var ändå en hel del villiga att delta.
Sen tycker jag inte det är värt att betala 500 kr för att vara rida en lektion med 10 andra pers, det är galet i min åsikt då man får ut väldigt lite av det om ens någonting, trots det så rider folk på även om dom inte lär sig särskilt mycket alls.
Och det är ingen som tvingar någon, men man får ju se till alternativen som kan finnas om man är för tung för att rida helt enkelt. Och jag vet en hel del som hade betalat för tömkörningslektioner, och då får man tänka på att majoriteten som rider på ridskolor knappt vet om att det finns då många just bara tänker på ridning som ett sätt att umgås med hästar på. Som jag visste knappt ens om vad tömkörning var innan jag skaffade egen häst liksom.