Sv: Ridskoleryttare 2014
KL
Har varit åtta timmar i stallet och ridit två gånger idag, känner mig helt slut men nöjd med dagen
Hade min stora elaka fux, idag var det framhovarna som for åt alla håll när jag borstade och sen kliade huvudet hans så det stod han och slängde med som bara den. Även om han kan bli jättegosig så är det tur att han alltid är fin att rida i alla fall...
Först var det dressyr, skänkelvikningar vilket inte är hans starka sida iom att han är så orörlig i sina bakben. Vi fick börja i skritt och gå över till trav, vilket hjälpte honom ganska mycket, för det kändes mycket bättre än det brukade. Vi skulle även göra typ skänkelvikningar i galopp, från A till B, men han blev snorpigg (han är alltid seg), vilket iofs var roligt men inte så bra för just den här övningen :P Lyckades ändå samla tillräckligt för att få till en i vänstervarvet, så jag är nöjd med det passet!
När det var dags för hoppningen var jag trött redan då, så jag fokuserade mest på att få igång honom och inte på att gå fint. Började bra, han blev bara lite osäker i hörnet där ingången är, troligtvis såg han väl några spöken eller nåt, men han gick på ganska bra och hoppade lugnt, även i galoppen. Han brukar kunna dra iväg och hoppa enorma språng även om det är små hinder, men idag tog han det lugnt. För lugnt till och med, när vi skulle hoppa trekombination tog det stopp på första och jag dök ner i marken. Har faktiskt aldrig ramlat av på ridskolan sedan jag började rida storhäst för sex år sedan, så det var väl på tiden
Oturligt bara att det blev i hoppningen som jag redan är lite osäker i, men jag fick hoppa ett par gånger till, det var väl inte den bästa hoppningen men jag känner mig inte rädd just nu iaf, så det gick nog bra i det mentala också.. Men på det hela taget blev det en väldigt bra dag! Synd bara att jag inte lyckades lura dit mamma för att filma, men det får bli en annan gång.