Ridskolebarn

cowgirl81

Trådstartare
Har en son på 5 år som ska börja på ridskola. Har letat efter snygga ridskor, men ej hittat. så nu undrar jag, Vad har era ridande killar för skor. (vill ej ha ridstövlar) Och framför allt vad har de för byxor.

Sv: Ridskolebarn

Min son hade jordpurs och shortchaps samt tygskoda ridbyxor
När det började bli kallare hade han långa chaps med fransar över ridbyxorna, det tyckte alla fall min son var coolt, lite cowboystuk så där:D

Det är ju verkligen inte skönt att rida med oskyddade vader, vill han inte ha stövlar så skulle jag köpa ridskor och shortchaps.

Tösen rider inte på ridskola utan privat och då i Pull On ridbyxor ifrån H. och vanlig klädbutik samt shortchaps ifrån H. och jodpurs ifrån vanlig butik och jodpursen är supersköna och fina. :D
Svårast är att hitta en säkerhetsväst som passar! :D
Men hon i övrigt har hon en komplett utrustning där hon rider. Hon rider med stigbyglar med kupor! :p :cool:

Jag har köpt både säkerhetsväst och ridskor med stålhätta hos stallshopen i Tomelilla till min dotter. Hon är 3,5 och har strl 98, och de hade som satt bra på henne :)

Tror inte ja har hittat neutrala ridbyxor nånstans, antingen söt liten häst broderad eller bling bling, såg dock ett par ridjeans, men de fanns ju inte inne med sonens storlek. suck

Vi handlade ridutrustnin åt vår tjej på XXL-sport, vet inte om det finns nära er? De hade iaf enkla, enfärgade ridbyxor i flera olika färger :)

Jag tror att du kan hitta på Lindex eller något sådant knäskodda tajts som duger alldeles utmärkt i att rida i.
Fröken har ridit i sådana sedan hon var 2½ år och när hon blev större även lite andra pull on ridbyxor.

Mina barn hade ett par Easy rider när de var i den åldern (de är snart inne på fjärde ryttaren, man hinner ju inte slita ut dem...) Håller med om att det är svårt att hitta kul ridbyxor till pojkar som rider. Antingen är det extremt flickigt eller också är de svarta. Vi började med ett par ärvda svarta, sen har jag turen att ha en son som inte är så knusslig så han har nöjt sig med att ärva systrarnas byxor - grå med lila skoning plus nån hästbild på ena bakfickan. Fast han var gladare när han blev lite större och fick ärva de helgröna vi hade.
De flesta ridbyxorna vi har haft är köpta på Börjes.

Vad gäller att rida med "oskyddade vader" som Mabuse skrev, så är det nog till viss del en vanesak. Jag har själv gjort det i flera år, bara ridskor och ridstrumpor modell knästrumpor (har barnen också fått ha)

Håller med dig gällande "oskyddade vader" I början innan de har kommit igång ordentligt eller det inte finns ridstövlar eller shortschaps utan mer gummistövlar med fot eller liknande jodpurs så får man nöja sig med det och sedan blir det bättre.

Hitta knäskodda ridbyxer i en butik i grannkommun. Skor var de värre med, så han får klara sig med sina stövlar tills ja kommer åt en bättre butik.:)

Såg nu när jag slöbläddrade katalogen i kväll att Hööks har vanliga, enkla svarta icke svindyra jodphurskängor från stl 28. Kanske kan vara något?

Till tösen hittade jag på Coop faktiskt billigare och bättre än de alternativ de har på Hööks.
Ifrån hööks fixade jag enbart deras shortschaps.

Tycker det var svårt att hitta skor med klack som inte var ridstövlar så det blev detta för mina barn, tror båda fick begagnat. Sen hittade vi skor av jodphurstyp på en vanlig skoaffär på rea så vi köpte dessa till den yngre. Jeans i början sen köpte jag ridbyxor på Ullared som duger för mina killar.

Sonen har detta på sig på ridlektionerna. Funkar tills vidare :) ( Om nån undrar varför han sitter bak och fram, så har ridläraren en egen avslutning för småbarnen, när de får krama halsen först, för att sen vända sig och krama rumpan på hästen. )
1175271_10151660879813068_96697483_n.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 349
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 132
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 283
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA