S
simplythetruth
Sv: Ridschema?
Jättevacker häst!!
Jättevacker häst!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det enda jag har något att säga om är att jag personligen inte skulle låta min häst stå dagen före en hoppträning, men det är jag och min häst det ju.
Som många redan skrivit. Lite väl mustigt schema för en 6 åring som dessutom (enl. din beskriving) inte är riden så mkt..
Kan ge ett ex.
Måndag: Dressyr i ridhud/paddok.
Tisdag: Vila (ej promenad)
Onsdag: Ute ridning (gärna skog?)
Torsdag: HOPPTRÄNING
Fredag: Promenad ut/Dressyr (varva förslagsvis varannan vecka)
Lördag: Ut klättra/konditions träning
Söndag: UT (lite längre runda)
Jag själv har inte tillgång till paddok/ridhus utan rider uteslutande bara ut samt hoppträning i ridhus varannanvecka och min här är mjukare än många av dom andra som bara nöter i ridhus. (kan tillägga att många säger att min häst som av tidigare ägare antagligen reds mestadels i ridhus är mkt mjukare (var stel innan) och har musklat sej o fått hull.
Man kan rida dressyr ute oxå: tempoväxlingar, galoppombyten, skänkelvikningar, bakdels/framdelsvändningar.
Så ut i skogen med dej eftersom att hästen är såpass ung så är det dumt att förstöra gnistan och viljan att arbeta
Lägg gärna ut lite bilder/filmer när du rider
Du verkar vara en klok tjej, så jag tror att du kommer ge din ponny bästa möjliga träning
För de första wow vilken fin häst sen verkar de ju som du satsar på din häst å då tycker ja ditt schema ser helt ok ut, så lycka till i framtiden