ridresa i sommar!

C

calli

undrar vad ni har för erfarenheter av ridresebolagen. Såvitt jag vetfinns de t två stora, Greenways och Häst & Sportresor. Dåliga och bra omdömen, smultronställen o.s.v.?
Funderar på en veckas långritt i bulgarien...
callie

Sv: ridresa i sommar!

calli skrev:
undrar vad ni har för erfarenheter av ridresebolagen. Såvitt jag vetfinns de t två stora, Greenways och Häst & Sportresor. Dåliga och bra omdömen, smultronställen o.s.v.?
Funderar på en veckas långritt i bulgarien...
callie

jag vill oxå veta, så fort jag har ett extrajobb på sidan av studierna,
eller till sommaren åtminstone ett vik. eller så, så sticker jag iväg. :)

Vill oxå höra allt!

Törs man åka på nåt av de "renodlade" träningsställena, där man tex får rida på banan nästan hela veckan när man bara som jag, är nybörjare på det här med att rida hästen i form, ställa osv,

Jag har alltid bara ridit i skogen hemma innan jag började på ridskolan,

började där för att lära mig rida "på riktigt",
har ridit där i ett år och vi har inte ens fått lära oss att ställa hästarna i nån ordning och jag har börjat bli halvskraj för att rida... :crazy:

Så, törs man åka iväg med förhoppningen att reda ut begreppen lite mer och få en stabilare känsla i ryggen av trygghet?

Jag har bara bra erfarenheter. Brukar resa med H*st & Sp*rtresor till Ungern. (Pustan-långritt på Arpads gård) Superbra kvalité på ridningen för en liten peng. PM:a om du vill veta mer!

Tex i Camargue så finns det vissa gårdar som själva ordnar långhelger-veckor, där man får vara med på allt möjligt. Tex långturer, lära sig den camarguiska ridstilen och om man har ridvan kan man få rida bland tjurarna.

Då går man ju sas till källan och det är ganska säkert, åtminstone bland de större uppfödarna. Det finns personer här i Sverige som kan förmedla kontakt (PMa om du är intresserad av att få deras namn), men om man kan franska kan man lika gärna ta kontakt med turistinformationen där nere och höra vad de har att säga.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar