Ridponnyhingstar för dressyr

Kanel

Trådstartare
Vad finns det för bra ridponnyhingstar med dressyrinriktning? Både Sverige baserade och importsperma av intresse. Någon som har koll?:)
Vi föder upp SWB dressyrhästar, men jag har ingen koll på ponny. Vi har tittat på ett welsh sto till dottern och funderar på att betäcka henne isåfall. Hon är e Simbergs Hip Hop, 120 cm med väldigt fin gång.
 
Sv: Ridponnyhingstar för dressyr

EG Pauli tävlar upp till MSVB4 mot stora hästar och är utbildad till PSG.
e. Power Boy u.Derana B e. Derano B Kan ju vara värt att kolla upp de som har honom har ett par till fina dressyrponnyhingstar.

Finns ju massor med hingstar, googla.

Annars är jag ett fan av Henyfynyw Tywysog (uttalas henvenju toasogg) han är visserligen welsh och inte ridponny...
 
Senast ändrad:
Sv: Ridponnyhingstar för dressyr

Stall Phem tar ju in sperma från FS Dont Worry och FS Champion de lux, bättre lär vara svårt att hitta.
 
Sv: Ridponnyhingstar för dressyr

Även FS Mr Right tycker jag är förbaskat fin. Fast det kan ju vara för att jag är svag för gulingar :D:o
 
Sv: Ridponnyhingstar för dressyr

Jag gillar FS Mr Right jag med. :D Men jag är ju partisk i och med att jag har en avkomma efter honom.

Men han är ju runt 140 cm, så om TS vill ha en D-ponny avkomma, så skulle jag titta på FS Champion De Lux eller FS Don't Worry.

FS Don't Worry och FS Mr Right har samma mamma. :)

Sen har ju FS stuteriet FS Numero Uno som ser himla trevlig ut, e. Noir De Luxe ue. FS Don't Worry.

Men min stora favorit för tillfället är Cosmopolitan. :love: e. FS Champion De Luxe. Vilken ponny!

http://www.youtube.com/watch?v=xfwdPf83va8
 
Sv: Ridponnyhingstar för dressyr

Tack för alla svar, jag vet att jag sett några på film förut. Ska kika närmare på de ni nämnt. Jag gillar gulingar också;) Stoet är mörkbrunt.
 
Sv: Ridponnyhingstar för dressyr

"Jäklar" vilken ponny, Cosmopolitan! Verkligen fin.
 
Sv: Ridponnyhingstar för dressyr

Nu blev jag ledsen på riktigt! Varför då?

Jag har sett honom flera gånger och många av hans avkommor och blev jätteförtjust i det jag såg.
 
Sv: Ridponnyhingstar för dressyr

Jag vet inte, jag har läst det på welshponnyföreningens hemsida och på tidigare ägarens hemsida. Jag tror att det stått i Ridsport också. Han är född 1997, så han var alltså 16 år när han kastrerades. Ovanlig sent...
 
Sv: Ridponnyhingstar för dressyr

En riktig drömponny. Är helt klart en kandidat till mitt eget ponnysto om hon visar sig vara avelsmaterial. :)
 
Sv: Ridponnyhingstar för dressyr

Jag är ju svag för Brännornas ponnyer. De hade ju Verdi, dock död nu. Verdisonen Brännornas Rigoletto är en riktig pralin.

Vidare dregglar jag stort över FS Champion De Lux, DGR Metall och Elphins Roquefort.
 
Sv: Ridponnyhingstar för dressyr

Ja, om han fortfarande finns kvar på semin när jag tänker betäcka! Tror att han skulle komplettera henne bra. :) Fullblod som morfar, så det borde tillföra lite storlek tänkte jag. :p
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 537
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 277
Avel Jag har ett Welsh Cob sto på 144 cm som jag funderar på att betäcka, så nu letas det hingst. Letar efter hingst med Welsh utseende...
Svar
5
· Visningar
1 694
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp