Ridponnyhingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rodde
  • Startdatum Startdatum
R

Rodde

Vad ska ni betäcka med i år ni som avlar ridponnyer?
Jag har hört att det kommer in en ny ridponny hingst till Sverigemi April, en riktig kanon med superstam för både hoppning och dressyr! Svart ska han visst vara.....
jag ska kolla in honom innan jag bestämmer mig till mina ston.

Vad är det för hingst, vet du stammen?

Jag har ett B-ponnysto, brittisk ridponny, som jag vill betäcka med Jackets Beach Boy, en brittisk ridponnyhingst, till våren.

Loggan

Det har jag också hört!!

En riktig snygging... :love:
Jag har sett honom i verkligheten..
Honom ska vi defentivt använda!!!

Jag har ett fullblodssto e Steves Friend som jag ev ska betäcka med ponny i år. Har inte bestämt hundra om jag ska betäcka henne, men gör jag det inte i år så blir det definitivt nästa år. Hon är 155 cm så jag vet inte om det finns någon liten ridponnyhingst som jag skulle våga välja med tanke på avkommans storlek. Tittar lite på Welsh-hingstar också.

Har en tvååring hemma e Carolinas Foxglove u hbl/arab. Henne ska jag betäcka nästa år, troligtvis med Feno Me.

Piggy

Det enda jag vet just nu är att han är hollänsk, uppfödd av en av Hollands främsta ridponnyuppfödare.
han har En engelsk hingst i stammen som heter Boomer e. Bomerang som exp. Tyskland som avelshingst han är en av de riktigt stora inom svår ponny hoppning med bl.a 5 godkända söner.
Han ska fantastiska gångarter, vilket jag är mer intresserad av och han kommer ur en fantastiskt sto stam med prestation. Jag ska försöka luska lite mer hos dom ska ta in honom men det är lite hysch hysch än så länge.

Vad spännande!!

Han låter väldigt intressant, vet du storleken på honom?

Loggan

I Småland på Ostkusten, han ska stå på Naturlig Betäckning första året iallafall tror jag, det är bra för det blir mycket billigare än alla höga seminkostnader. :)
Han ska vara väldigt fin extriört med en toppstam.

Hmm, ja då är det inte allt för långt från oss.

Vet du om han kommer att vara med i Ridponnyhingstkatalogen? Har du nån aning om när den nya kommer ut???

Jag vet en liten arabhingst som skall visas nu i Mars på Grevagården, han är riktigt snygg och har väldigt bra resultat med sig från ponnygaloppen. Jag tror han har en fin framtid som avelshingst, framförallt inom fälttävlan och galopp.

Men inte ska han väl visas på ridponny bruksprovet?
Den hingsten jag talar om är en ridponny enl. hollänska mått avlad i många generationer.

Nu ligger startlistan till bruksproven på SPAFs hemsida, så någon av de som vet kanske kan tala om vad den heter nu när startlistan är officiell? Jag är oxå nyfiken!

Han ska inte visas på bruksprovet för han kommer inte till Sverige förrän i April, han betäcker i Tyskland först. Så jag antar att han visas Interimistiskt då han är godkänd i annat EU land.
Jag har en bild på honom ska försöka få in den på nätet.

Jag har försökt och misslyckats ska be någon om lite hjälp, är inte så duktig på datorer.....

är inte så insatt men jag vet en tysk ridponny som jag tycker är såå fin finns på stallphem.se under avel :love:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka