Ridoverallen

Jodå

men när det är riktigt kallt ( nu pratar jag kallare än 25) då prasslar den ruskigt mycket.
Så mycket att jag inte hörde en bil som passerade....
Det gillar jag inte. Dessutom gillar jag inte att man inte kan ta lös hängslena, men det kanske har förbättrats på årets modell.

Billigere og bedre varmedresser får du sikkert kjøpt steder de selger arbeidsklær for f.eks snekkere (sånne menn som bygger hus ;) vet ikke om det heter "snekker" på svensk)

Varmedressene pleier å være røde eller blå, med svarte skuldre og knær, og med reflekser på. Stoffet utenpå er bevernylon (vet ikke hva det heter på svensk) og inni er det teddyfor. Disse dressene er kjempefine, passer fra +3 grader til -30, minst! :banana:

Et norskt merke som har disse dressene, er Venaas...

Okej...

Billigare och bettre ridoverallar kan du köpa i affärer som säljer arbetskläder till människor som arbetar utomhus! :rofl: Hoppast du fattar min underbara svenska :o :rofl: Jag har inte aning om det jag skriver är rätt ;)

Norska

Det är knappast ditt fel, om någon inte förstår dig.
”Snekker” heter snickare på svenska, och ”bevernylon” heter bävernylon. Man behöver inte vara ett språkgeni för att översätta det.

För övrigt tycker jag att det är trevligt när någon skriver på norska. :) Det är synd att vi inte mer utnyttjar att vi förstår varandras språk.

Så bra!! Men jeg fortsetter å skrive på norsk (jeg er egentlig en helt vanlig nordmann som ikke kan svensk ;)

Rop ut :eek: hvis det er noe dere ikke forstår, jeg synes det er litt gøy å prøve å skrive svensk óg!!!

:banana:

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
381
Senast: tott
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 123
Senast: dukie
·
Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur