ridning!!!???

zazza girl

Trådstartare
hur mycket låter ni era 5 åringa gå i veckan ... ??
hur länge är passen på ungefär...????
vad gör ni för något och hur varigera ni för dom???

min gå ungefär 5-6 gånger i veckan och passen e på ca 40 min eller mindre....
mycket i skogen och i padocken .....
se till så han inte bli utråkad ....

Sv: ridning!!!???

När min var 5 åring så gick han varannan dag. Vi höll då på med omskolning iofs men vi red mycket i skogen, klättra osv för att lära sig lyfta på benen. Serpentiner mellan träden är roligare än serpentiner på ridbanan. Red ca 1 timme åt gången ibland mer beroende på hur hårt vi red.

Som 5 åring tycker jag nog att en häst som är tagen som 3 åring ska kunna gå som vanligt med minst 1 timmers pass.

Min 5 ariga ponny gar 6 dagar i veckan. Jag rider 40 min pass med markarbete eller hoppning, rider jag ut kan jag vara borta i 90 minuter, dock mycket skrittande inkl.
Vi har varit pa nagra 3 dagars tavlingar med en klass per dag ocksa.

Min gick 5-6 dagar i veckan som fem åring förra året. Han var helt färdigväxt och är väl grundutbildad och hade muskler för att orka ordentligt.

det viktiga är att variera arbetet när man rider mycket, dvs varva lättare med hårdare arbete, och framför allt varva typen av arbete så att inte samma muskel grupper arbetar primärt hela tiden.

varvar veckan med ca 2-3 pass dressyr arbete varav ett endera bom arbete eller tömkörning, och resten ute, allt från klättring, intervall och 60 min skritt turer.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 933
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama