Sv: Ridning och samling
problemet är att man inte förstår att man måste stärka hållningmusklerna först - innan man börjar tänka upp med manken
Vilket fö har blivit en floskel liksom alla andra ridbegrepp
Hästens kropp är ingen maskin där man kan ändra en grej här helt oberoende av helheten - det finns liksom ingen vev på manken tex
Nej det är biomekanik dvs en dynamisk helhet där rörelse (aktivitet) initieras av viljan men underhålls av reflexer
jag återkommer i em när jag gjort det jag ska
underlinjen går från c1 dvs atlas - till pubisbenet på bäckenetja så tänker jag också! MEn susan menar att ryggraden ska vara böjd (här uppfattar jag det som ryggraden inte halskotepelaren inkluderad då!) och då måste du ju dra ner manken Men där missförstod jag kanske! Men vilken del av ryggraden menar susan ska vara flekterad?
problemet är att man inte förstår att man måste stärka hållningmusklerna först - innan man börjar tänka upp med manken
Vilket fö har blivit en floskel liksom alla andra ridbegrepp
Hästens kropp är ingen maskin där man kan ändra en grej här helt oberoende av helheten - det finns liksom ingen vev på manken tex
Nej det är biomekanik dvs en dynamisk helhet där rörelse (aktivitet) initieras av viljan men underhålls av reflexer
jag återkommer i em när jag gjort det jag ska