ridning när den är som sämst och som bäst

A

anonym78

vill mest skriva av mig lite..:devil:
började på ridskola som 8åring och red några år. insåg hur värdelöst och kasst det var så jag slutade :bump:
varför rida där när jag kunde rida hemma på egen häst :love:
så ja sen dess så har jag bara ridit privat, hemma och på andras.
och det var först då som jag fick vara med om att en häst kan gå i fin form, inte känna sig tvingad till saker utan ha roligt :cool: och det var det jag väntat på hela mitt liv känndes det som. äntligen red jag på riktigt, äntligen blev det roligt :love:
det jag vill komma fram till är att jag äntligenhar lite ridinspiration igen men jag har ändå tröttnat lite på den engelska ridningen så funderar starkt på att börja lite med western och kanske NH :idea:
vad jag förstått så går hästarna i form i western också, men långa och låga? jag vill veta mer!
nån som varit med om samma sak, nån som håller med mig kanske?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: ridning när den är som sämst och som bäst

ja, även westernhästar går 'i form'. Formen sitter ju inte i halsen!

Och ja, jag håller med dig om att ridningen blir en HELT annan sak när man upptäcker hur det är att sitta på en häst som jobbar! Dock har jag fått uppleva det både på lektionshäst och privathäst.

Och för det tredje håller jag med dig lite ang. engelsk ridning. När den är bra är det absolut inget fel på engelskt, men det finns en hel del skit också... Sen ska man ju komma ihåg att det finns dåliga/oseriösa ryttare/hästmänniskor även inom western. ;)

Nu blev det jätterörigt, men hoppas du fattar lite vad jag menar!

Sv: ridning när den är som sämst och som bäst

okej :) jadå jag förstod! men kollade en film på en westernhäst och den gick med viss böjning i nacken :P
jag fick oxå uppleva det på enstaka ridskolehästar, men det är långt ifrån samma sak som på ens egna :laugh:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 061
Senast: Emro
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 023
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar