Hej! Kolla Sveriges Ridgymnasium, finns i Kungsbacka o Varberg i Halland och i Svedala o Flyinge i Skåne (det är alltså samma företag som driver alla skolorna, så det är samma upplägg). Jag vet inte om det finns någon specifik ekonomiutbildning på dessa gymnasier, men du kan i alla fall få högskolebehörighet för vidare studier (vilket egentligen känns som det viktiga på gymnasienivå, att man ger sig själv möjlighet att läsa vidare i framtiden).
Sedan finns ju alltid möjligheten att gå ett "vanligt" gymnasium och så satsa på ridningen helt vid sidan om. Min dotter gjorde så och jag kan se fördelar med det också, bland annat att hela ens värld inte består av hästar och hästfolk, utan man har ett annat liv också. Och att man då är mer fri att välja precis den utbildning man vill, såklart. Nackdelen är väl att det tidsmässigt kanske blir mer krävande och att ridningen och hästarna måste vara helt utanför skolan, du har allt med hästarna kvar att göra när du är klar med skolan för dagen. För min dotter funkade det dock bra, hon gick samhäll med inriktning på beteendevetenskap och höll samtidigt igång sin dåvarande tävlingshäst som hon tävlade upp till SM-nivå. Fördelen var ju att hon kunde bo kvar hemma och få hjälp av mig med allt kring hästarna när det behövdes (jag rider o tävlar också).