Ridning av äldre varmblod

I

Instant

Jag behöver lite hjälp, tips och råd nu av er!

Det är nämnligen så att jag har blivit skötare av ett äldre varmblod (18år) nu i veckan. Han är väldigt fin, mår bra och är sparsam riden.

Men jag undrar hur mycket/ofta jag kan rida honom och hur hårt?
Till hur många år har ni som haft varmblod ridit era hästar?

Är det ens lönt att jag fäster mig (som jag vet att jag kmr göra) vid honom eller kommer det inte vara länge till som man kan rida honom?

Tack på förhand för alla svar!

Sv: Ridning av äldre varmblod

Mitt varmblod e 17 å jag rider honom som vilken häst som hellst! :D

:bump:Är han bara körd så får du bygga upp ridmusklerna på ryggen .Men du 18år valak, hingst." efter som du säger han ".dom går ju av banan vid 12år så då är det väl bara att rida Dom håller lika länge som andra hästar.lycka till:bump:

Jag använder ett eggbett med D-ring! Funkar kanon på honom men det är ju olika från häst till häst!

Mitt varmblodsto är 18 år och vi rider flera gånger i veckan samt tävlar.
Hon har inga problem med ork osv. Däremot har hon pålagringar i båda bakknäna, åtminstone ett, men ju mer jag rider desto bättre blir det och är det.

Du märker på hästen om den inte klarar av det...så rid på du ;)

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 853
Senast: BornAgain
·
Träning Min favoritponny från ridskolan har nu äntligen fått pension 26 år gammal. Som tur är har jag fått förtroendet att ha hand om honom två...
Svar
6
· Visningar
1 566
Senast: Ponnyfoton
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30