T

Torun

Någon som har varit ute och ridit på en ridled? Hur funkade det? Vad hade du/ni för utrustning och packning? Funkar det att rida ensam eller rekomenderar ni sällskap?

:bump:

Sv: ridleder

jag har aldrig varit ute och övernattat på en ridled, men där vi bor är det ridleder så där rider vi ofta:d

Roligast blir det väl om man rider med någon.
Övernattning ställen, såsom stall och stuger till uthyrning, brukar finnas längs leden (iaf här, då vi också hyr ut stuga och boxplatser:angel:)

Skulle tro att det är jätte härligt att vara ute några dagar!:d

KL

Jga har ridit ridled i Flen!! Det var helt underbart! Vi övernattade 2 nätter och red 3 dgr! Vi red från går till gård på våra egna hästar och vi nred i snitt 5 h /dag! När vi kom fram fick vi 3-rätters middag och massage! Ska rida nästa år igen! Helt fantastiskt! Kan varmt rekomendera det (ha en person med bra lokalsinne och karthantering med er) Vi red fel minst 1 ggr om dagen! :angel:

Lycka till!!

Jag har bara tagit en dagstur på en gammal kolarstig i Hälsingland. En god vän och jag samt min dotter gav oss av utmed den kulturstigen och det var ett härligt äventyr i björnrikt område, men vi såg ingen;). Väninnans bror åkte upp med lunch till en gammal fäbodvall (numer en jaktstuga) så när vi kom dit kunde vi äta i naturskönt område.

Har dock tänkt göra om det när hästen är lite äldre och då i ett litet större gäng men i samma område. Det är ingen officiell ridled utan mer gamla stigar som är kvar sen fäbodtidens epok. Har även lurat på att rida leden här i Kronoberg men är lite avvaktande då jag tycker mycket går utmed vägar...vill ju ha ren vildmark om det ska vara nåt...:cool:

svarar flera samtidigt :idea:

Piraja: Hm, precis vad jag funderade på, det ska ju vara riktig vildmark :cool: Det där med fäboden lät mysigt.. Fast som det är nu får jag nog inte med mig någon o då tänkte jag att om man rider på nån led någonstans så blir det ju lite lättare att klara sig själv kanske, om inte annat så för lite övning innan man kan ut på "riktiga" turer..

Italyme: Det lät härligt, nästan lite för lyxigt för lyxigt ju.. Men vad jag förstår är det det som är bra med de här lederna, det finns nåt för alla lixom.. :)

tenesie: Funderade på att lägga tråden där, men tänkte sen att här kanske fler kollar och det borde ju inte bara vara distansryttare som rider på ridleder..?

Hej, hej. Jag red ridled förra året. Då drog vi ihop ett gäng här hemma å red Skagern runt. Det rekomenderar jag varmt!

http://www.skagernrunt.se/

Vi kanske kan dra ihop ett gäng till nästa år? kramar

Tack för länken, den leden verkar toppenmysig.
Skulle vara skoj att dra ihop en buke-långritt, jag kan tyvärr inte vara med än på nåt år då jag bara har en liten unghäst på 2 år o de hästar jag rider i övrigt har jag ingen möjlighet att ta med på sånt.. Men men, om ett par år är jag på! :idea::D

Heeej, vart finns ridleden här i kronoberg ? Nu blev man ju lite nyfiken !

Föresten finns de ingen rida med de olika ridleden? Det hade ju varit underbart om de gjorde de, så kunde man ju in och kika lite själv och leta efter vad som passar en själv ovh hästen bäst :D

Tackar! Låg ju en bit upp, men va tusan :P Sånt som händer :D Kanske skulle ordna ett gång som red runt själva nästa år. värt att tänka på kanske *klurar*

Jag och syrran funderar på att rida den leden nästa sensommar/höst...min fröken är bara 3,5 nu så jag vill vänta lite;).

Kanske ordna med en Buketräff på den ridleden nästa år:angel:. Vore ju kul, ser att du är i krokarna med;).

Annars ska jag göra som jag skrev i ett tidigare inlägg...lasta hästen och åka upp till riktig vildmark och ge mig ut på ett par dagars vandring och fullständigt koppla av vardagen:D

Du jag kom på en sak. jag och några vänner hade funderingar kring att rida åsnen runt, tror du de går ?!

aaah, man räknar väl ca en helg på den korta o en vecka på den långa, men då cyklar man ju inte jämt osv så :P

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 608
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
242
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka