Z

ZorroLouise

Jag ska gå ridledarkursen på Strömsholm i juni och jag skulle vilja höra lite från er som gått kursen.
Hur var kursen?
Vad hände sen? Jobbar du som ridledare?

Är jättespänd och taggad inför kursen!!!:bump:

Även ni som ska gå kursen tillsammans med mig kan ju komma in o säga hej!

Sv: Ridledare

Hej!

Jag har gått ridledarkursen (dock ej på strömsholm) och måste säga att det var grymt roligt. Jag lärde mig jättemycket, både om min egen ridning och om att lära ut till andra. Den är intensiv och jobbig - fast bara på ett bra sätt. Nu har jag egna lektioner 2 dagar i veckan för barn och ungdomar

Dock tror jag att kursledaren spelar stor roll. Har vänner som också gått ridledarkursen som inte är lika lyriska som jag är. Min kursledare var fantastisk!!! Men det ska tilläggas att ingen som jag pratat med har varit direkt negativa. Alla har varit glada över att de gått den och lärt sig mycket.

Hoppas du får jättekul!!! Är lite avis då jag gärna gått den en gång till;)

Kul o höra :)

Jag har ju träffat kursledaren dels under ridprovet men också innan då jag gick en "förberedande ridledarkurs" på två dagar. Han verkar väldigt rak på sin sak och tar det mycket seriöst, men jag tycker att det är rätt, iallafall i en sån här situation då man verkligen ska fokusera sig och lära sig ordentligt.

Fler som gått kursen? . . .

Vet inte vem man ska svara...har fått tre namn (hoppas dom inte tar illa vid att jag namnger dem här), men instruktörer är Björn Waimon och Lena Annergård. Men kontaktperson är Anneli Grimborg, vet inte vad hon har för funktion riktigt..hehe

Vet inte vem man ska svara...har fått tre namn (hoppas dom inte tar illa vid att jag namnger dem här), men instruktörer är Björn Waimon och Lena Annergård. Men kontaktperson är Anneli Grimborg, vet inte vad hon har för funktion riktigt..hehe

lena annergård är bäst:love: rider för henne nu hon är toppen tkr jag men min kompis gick kursen 2003 för björn waimon och hon tyckte han va bra oxå

måpste bara fråga om ridprovet var svårt? jag har lite höjdrädsla i hoppningen nämligen men är såå sugen på att gå kursen nästa år om jag fixar lite kapital o någon häst =)

Klart ridprovet var svårt. Inte för att det var några svåra övningar, utan för att man var så nervös!
Själv är jag ju van att rida nya hästar eftersom jag rider på ridskola, så det var ingen fara. Men det var väldigt tryckt stämning eftersom alla var nervösa, ahhaha.

Angående höjden så får du väl träna mer bara så du är van att hoppa en meter. Tror inte vi gjorde det på provet, vet inte hur högt det var. Själv har jag ingen "höjdrädsla" utan litar på att hästen klarar det :smirk:

Tycker absolut du ska söka och testa, det värsta som kan hända är ju att du inte klarar provet eller hur? Och då får man prova igen året efter.
Lycka till!

Du rider LB:1 och hoppar en bana på 1m. Du behöver bara ta dig runt hoppningen för att bli godkänd. Så var det i alla fall i fjol.

Aha lena! :D henne gillar ja lärde mig rida för henne verkligen kanon bra!
dock även välldigt hård stundvis men de som inte dödar.... :rofl:

ja ville me gå men hästen blev dålig..och så har ja ingen klubb just nu

Liknande trådar

Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 280
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• WE-tråden