Jättemärkligt, och för mig en vända kappan efter vinden situation: Man hånskrattar alltså åt någon som behöver sälja en ponny på grund av att ryttaren är för lång och faller för åldersstrecket, för då är det slit och släng. Samtidigt är det inga problem att hylla och ta upp två elittävlingsryttare med 50+ hästar i stallet där merparten finns för att tjäna ett enda syfte: Att tävla de högsta klasserna, kommer de inte dit säljs de till juniorer eller young riders, men då är det inte slit och släng. De flesta ponnyryttare har sina ponnyer som sina ögonstenar i många år, betydligt längre än vad eliten spar på hästar som inte kommer att komma till de högsta klasserna (och de flesta där rider väl också i princip enbart, har svårt att se att de mockar, borstar, sliter etc på samma sätt som de allra flesta ponnyryttarna gör).
Jag har inte sagt att det alltid är dåligt. Jag tog upp det som exempel. Jag har ingen aning om hur dina hästar mår, de mår säkert toppen. Men vet du? Det gör våra med. Trots att vi håller på med ponnyhoppning.