Affa

Trådstartare
Får man som privatperson anordna ridläger? Vilka tillstånd behöver man som privatperson/företagare? Vilken sorts försäkringar?
Om det är nån här som har anordnat ridläger så får ni gärna berätta lite :)

Sv: Ridläger

Jag har själv arrangerat ridläger under höstlovet men detta var ändå inom klubbens verksamhet och ramar så att säga. Vi hyrde lektionshästarna och de deltagande rider ju på ridskolans lektioner i vanliga fall. Vill du veta mer om vad vi hade för oss eller har några andra frågor så är det bara du hör av dig :)

Jag har ridläger för mina stalltjejer varje sommar. De rider "sina" egna ponnier och sover hemma. Maten hjälps mammorna åt med att fixa. Dressyrpass på morgonen, lunch , teori och sedan ett hopp pass på em. På fredagen skriver de och rider upp för något märke. Brukar ha ett läger för de mindre som ska ta märke I-II och för de större som ska ta märke III. Tar inte emot några utefrån (möjligen gamla stalltjejer som kommer på besök igen). Försäkringen håller föräldrarna med. Alla är införstådda på promiserna. Pengarna går till att rusta upp hinderpark och ridbanan med :p

Tack för svaren!

cactuspower, du får gärna dela med dig av era aktiviteter :) antingen här eller via pm

welsh, mina tjejer ville att jag skulle anordna nåt liknande det du har gjort. Dock hade vi tänkt att de skulle övernatta här och vi fixar då givetvis även med maten. Får man fråga ungefär vad de får betala? Övriga tips och vad bör man tänka på?

Liknande trådar

R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hästmänniskan Jag har varit sugen att åka på ridläger ett bra tag nu, men är i 30-årsåldern och de flesta ridläger som anordnas är för barn och...
Svar
17
· Visningar
1 766
Senast: Aja_baja
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 052
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 087
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar