Ridkjol, är det bra?

Hööks Faxa är lösningen på alla dina problem, jag är så kär :love: Det är typ korta termochaps som täcker framsida av låren. Sitter asbra vid ridning o stör inget alls. Jag som inte ens klarar av långkalsonger under ridbyxorna....

Har beställt deras ridkjol också eftersom den inte hade dragkedjor men den tänkte jag mer ha till skritturer.

Hööks Faxa är lösningen på alla dina problem, jag är så kär :love: Det är typ korta termochaps som täcker framsida av låren. Sitter asbra vid ridning o stör inget alls. Jag som inte ens klarar av långkalsonger under ridbyxorna....

Har beställt deras ridkjol också eftersom den inte hade dragkedjor men den tänkte jag mer ha till skritturer.
Jag som alltid blir kall om rumpan och låren, täcker den ordentligt på baksidan av låren?

Jag som alltid blir kall om rumpan och låren, täcker den ordentligt på baksidan av låren?

Googla! Precis så sitter de på mig o nej de täcker framsidan främst :) Därför jag ķöpte en kjol också att testa när man inte rider så hårt. Bor i Skåne så inte så stort behov av att täcka precis alla ytor utan der värsta främst o det gör dessa bra.

Har Uhipkjol som jag tycker funkar bra. Rider dock sällan med den i ridhus men perfekt ute. Min bästa investering är dock Softshell ridbyxor.

har en Maza ridkjol och den är super, inga dragkedjor och faller "naturligt" på plats, den jag har har jag egentligen den inte så mycket för värmen utan mest för att skydda tävlingsridbyxorna, men den värmer ändå. men ska nog skaffa en i ull (tycker inget värmer så gott som ull) till vintern :)

Det blev en kjol från hööks, vågade inte chansa på att dragkedjan på de andra märkena inte skulle skada min dressyrsadel. Än så länge väldigt nöjd!
Ska nu skaffa softshellridbyxor också. :angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka