_moa_

Trådstartare
Är det dumt att ta med min unghäst (2 år) till ridhuset ikväll?
Det blir första gången han åker transport och sen ska några andra rida lektion i ridhuset innan vi kan åka hem. Jag tänkte bara longera honom en kort stund och ev. träna lite trix eller nått.
Det borde väl inte vara någon fara? Kan tillägga att unghästen är väldigt cool och stressar inte upp sig i onödan.

Sv: Ridhuset

Tycker det låter som bra miljö träning :)

Jo det gör jag med. Men jag är rädd att det blir för mycket. Men samtidigt känns det dags att börja vänja honom vid andra miljöer nu! Han ska ju snart bli min lilla kör häst:p

Det blev så att lillkillen fick åka med:)
Han var kalasduktig! Transporten gick jätte bra, på hemvägen traskade han på utan mig. Jag stod visst kvar på gårdsplanen:angel: I ridhuset satt vi utanför och väntade lite innan vi gick in. Då stod han och två islandshästar med oss ägare utanför. Vi satt på stolar och Tappi var jätte trött så han vilade sig med huvudet i min famn:love:
Han är väldigt lugn och cool den hästen, vilket känns jätte skönt!

Inte alls någon dum idé! Kan ju alltid vara bra att åka dit och träna på att vara i ridhuset!:)

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
27
· Visningar
2 396
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 457
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV