Jennifeee

Trådstartare
Hur mycket skulle det kosta att bygga ett litet ridhus ? :) finns det några tips på billigare lösningar tas det tacksamt emot ! :)
 
Sv: Ridhus

Ingen aning om kostnad, men det bästa ridhuset jag varit i har vindnät istället för hela väggar. Är någon slags skiva kanske 150 cm upp, sen nät upp till tak. Mycket trevligt att rida i.
 
Sv: Ridhus

Också nyfiken! :bump: Men jag vet byggnad av vanligt hus ligger ju på mellan 5-20 tusen/ kvm. Så det ligger säkerligen liknande när man bygger ridhus eller stall.
 
Sv: Ridhus

Hur mycket skulle det kosta att bygga ett litet ridhus ? :) finns det några tips på billigare lösningar tas det tacksamt emot ! :)

Vet inte om det finns billiga lösningar..... Det billigaste rör sig om en miljon (22*40) Sen tillkommer grävningsarbete, underlag, el, sarg. Så omkring 1.5 milj för det billigaste.
 
Sv: Ridhus

Tack för svaren ! :) undrar om tält kan vara ett alternativ... Men det är väl underlaget som kostar!
 
Sv: Ridhus

Tält kostar nästan lika mycket som plåt i vissa fall, och har mindre än hälften så lång livstid.

En plåthall med vindnät eller helt öppet ovanför sargen blir bekvämt att rida i både sommar och vinter.
 
Sv: Ridhus

Tält kostar nästan lika mycket som plåt i vissa fall, och har mindre än hälften så lång livstid.

En plåthall med vindnät eller helt öppet ovanför sargen blir bekvämt att rida i både sommar och vinter.

Ja, men det dyraste är "stommen" plus tak. I byggsatserna ingår ju väggar, man kanske kan fråga om hur mycket som dras av om man inte tar med dem utan rider "öppet".
 
Sv: Ridhus

Har för mig att vindnät kostar ungefär lika mkt per kvadratmeter som väggplåt gör, så jag tror inte att man sparar så mkt pengar på att ha nätväggar istället för täckta väggar. Däremot blir ju klimatet i ridhuset olika beroende på vilket man väljer :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Lucifer
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 064
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 543
Senast: Tualma
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
910
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Föl 2020
  • Exteriör Welsh cob

Omröstningar

Tillbaka
Upp