Ridhjälm i monte?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare easy
  • Startdatum Startdatum
E

easy

Har hört att man får rida med ridhjälm istället för travhjälm... Någon som vet? Jag kan ju aldrig hålla rätt på reglementet...

Sv: Ridhjälm i monte?

Den skall vara ce märkt, men första reglerna sa att den ska vara godkänd av stc.

Men du måste ha en "färg" på den som du väljer till dressen..

Man kan ju sy "fodral". :)

Jag är en sån där konstig människa som tycker att man ska ha ridhjälm när man rider och körhjälm när man kör. ;) Men faktiskt körde jag ponnytrav i en mindre snygg men helt suverän Boeri-hjälm på den tiden det begav sig. Jag tycker fortfarande att det är synd att de inte finns längre, förmodligen pga sitt utseende. :D

/// ghost

ghost skrev:
Men faktiskt körde jag ponnytrav i en mindre snygg men helt suverän Boeri-hjälm på den tiden det begav sig. Jag tycker fortfarande att det är synd att de inte finns längre, förmodligen pga sitt utseende. :D

/// ghost
Jag ser det framför mig... :rofl: :rofl: :rofl:

Inte nog med det, två år på raken publicerades det massor av bilder på mig och Rillo i Gotlands Allehanda, Östgöta Correspondenten och Aftonbladet.
Sen gjorde de en grunka i Min Häst och fick tag i en bild där jag körde utan hjälm hemma. :crazy: Snacka om pinsamt att få en offentlig riksreprimand när man var en liten blyg fjortis. :o

Tur att man ändras med åren. :cool:

/// ghost

ghost skrev:
Inte nog med det, två år på raken publicerades det massor av bilder på mig och Rillo i Gotlands Allehanda, Östgöta Correspondenten och Aftonbladet.
Sen gjorde de en grunka i Min Häst och fick tag i en bild där jag körde utan hjälm hemma. :crazy: Snacka om pinsamt att få en offentlig riksreprimand när man var en liten blyg fjortis. :o

Tur att man ändras med åren. :cool:

/// ghost
Ändrades med åren? Vad kör du i nu? Keps?? :p ;)

giffan skrev:
Du tror inte det beror på att man inte kan höra ngt i dem? ;)

Tror du inte? Det var ju hål för öronen där håren kunde peta ut. :o

Kolla här... (tur att hämningarna försvunnit och håret växt ut igen)

Forntid

/// ghost

*ASGR*
Det var det bästa jag sett på länge!!!!
Jag hade liksom "glömt" hålen det var ju sååå länge sedan!!
Fin ponny vare iaf!

Rillo 1.45,3a 1982 *skryt* :o :love: :love: :love:.

Han borde väl vara med på bästa 10-listan ännu inom ponnytravet tror jag, har tyvärr tappat kollen totalt...

/// ghost

ghost skrev:
Man kan ju sy "fodral". :)

Jag är en sån där konstig människa som tycker att man ska ha ridhjälm när man rider och körhjälm när man kör. ;) Men faktiskt körde jag ponnytrav i en mindre snygg men helt suverän Boeri-hjälm på den tiden det begav sig. Jag tycker fortfarande att det är synd att de inte finns längre, förmodligen pga sitt utseende. :D

/// ghost

Ja om man är händig, lr så gör man som mig... beställer från Brizy :d

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
731
Senast: Blyger
·
Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
729
Senast: Sofie.S
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
827
Senast: phie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama