Ridhäst galopp tävling på Täby Galopp!

LillaG

Trådstartare
Jag va o tränade galopp m mina ridhästar i måndags på Täby Galopp och vid eftersnacket tog vi upp förslaget om att de borde ha en galopptävling för oss ridhästa ekipage och de nappade :)

Så i oktober kommer det att hända, Vore roligt om så många som möjligt kommer, jag återkommer med datum när ja vet mer. :D

Sv: Ridhäst galopp tävling på Täby Galopp!

Det är inte tillåtet att starta samma tråd på olika forum, i det här fallet finns samma tråd på Gnägg. Vi fortsätter diskutera där.

/tifo - moderator

Eftersom systertråden på Gnägg gått till spillo, låter jag den här få nytt liv.

/tifo

ååh,va kul:) ja skulle också vilja träna på täby galopp!!när e den där tävlingen? får man va me fast man inte har ridit galopp innan(har bara tävlat med stallkompisarna över stubbåkrar)? ja har en arab,får ja va me då(de e ju kapplöpningshästar)?
e sååå avundsjuk på dig som får träna där.men,men de e väl bara å tjata vidare på mamma!!

det är den 22 oktober, vem somhelst få komma.
Behöver inte ha tränat galopp, krävs bara lite sunt förnuft och sen finns det vissa saker man ska ha.
Gå in på malardagensponnygaloppklubb.com så finns prop där

oj ser att tryckfelnisse varit framm hehe:crazy:

Hmm..lät väldigt intressant, men det stod ju att engelska fullblod som startat officiellt inom de två senaste åren ej får starta, antar att de menar även de arabiska fullbloden??
Nariaat gick väl sin sista start iår om ja inte minns fel så...
Synd isf, Najje hade älskat att få springa på banan igen...:D

Kanske kan komma ner och titta iaf...;)

Hmm..lät väldigt intressant, men det stod ju att engelska fullblod som startat officiellt inom de två senaste åren ej får starta, antar att de menar även de arabiska fullbloden??
Nariaat gick väl sin sista start iår om ja inte minns fel så...
Synd isf, Najje hade älskat att få springa på banan igen...:D

Kanske kan komma ner och titta iaf...;)

Nariaat skulle utan vidare fortfarande kunna hävda sig i riktiga arabgalopp lopp, så skall han starta så borde han ju göra det där… Men han kanske såldes med något form av förbehåll? Jag red honom själv en gång och han var verkligen fin att rida och hade kapacitet, så ärligt talat så förstod jag aldrig varför han såldes ur träning… Skadad? Björkis, varför?

Håller med! Jag trodde planen var inställd på att starta Nariaat i häcklöpen för araberna i år och jag såg fram emot att hoppa in honom. Tyvärr ställdes den första in pga för få intresserade. Har ridit Nariaat flera gånger både i löp och träning och han tillhör en av de finare araberna jag ridit.

Ja det är uppsatt proppar lite här o var och alla är välkommna att anmäla sig som har stor häst.

Det är bara att anmäla för det komemr bli skoj och vi kommer få en rolig o lyckad dag :bow: :bow:

Ja det hade ju varit skoj för honom att få starta...därför va det synd att de inte får ha startat officiellt de senaste 2 åren. Den känsla ja fick var att han gillade längre distanser än de han gick på galoppen, vilket ja märkt! :)
Ja hittade inga förbehåll ang. galopptävlingar i de avtal vi skrev...men nja, det är ju svårt att distans träna och tävla och samtidigt tävla galopp..men som sagt, för skoj skull!
Men sen är ju inte jag någon jockey, tycker det räcker med den spurt vi gör på upploppen...*haha*

Jag är glad att Marie valde att sälja Najje, han är verkligen min nya stjärna och som gick sina två första distanstävlingar med väldigt bra resultat (Kom in som 1:a på båda tävlingarna, synd bara att de inte har placeringar i Clear Rounder :D )

Ja, är det så att det finns några lopp, för skoj skull, skulle han nog tycka om att vara med dock utan mig på ryggen som sagt...;)
Men då ska jag rådfråga Marie först...:)

hehe men det är ju bara på skoj, man måste ju inte lägga sig bra, då spelar ju metrarna ingen roll, men han kanske inte går att stoppa om det inte är tillräckligt långt

Jodå, visst går han att stoppa men på 1300m hinner han inte få upp farten ju!

nej men han kommer nog inte gå långsammare än dem andra hehe. dessutom vill dem väl inte ha längre med tanke på underkaget. det skulle vara en annan sak om dem hade på gräs.

Banan är tung och hästarna troligtvis inte riktigt förberedda (har mött fälttävlandsryttare på elitnivå som inte insätt hur bananunderlaget tar förens efter att de faktiskt har testat på) , därav att distansen är kort. Inget ont om ovana ryttare, men tempobedömningen är svår i början och därför kommer loppet säkert gå fort i början (och långsammare på slutet) så jag tycker att det är utmärkt att loppet är kort. Det skulle vara katastrof om hästarna inte kom i mål för att mjölksyran han sätta in… Jag håller verkligen tummarna för att ryttarna gör detta på skoj och ser till att hålla i hopp sina hästar och inte låter dem galoppera på lång tygel. Men det är kul att det finns ett sådant intresse!!

Lycka till allihop!

haha ja det lär ju springa för fort i början.. :devil:

Vi va där i mån o galopperade lite o de e ju svårt att hålla dem i sista kurvan, då vill de gärna öka på. Men man vill ju vänta tills upploppet kommer för det är ju längre än vad man tror.

Några bra tips från er rutinerade som jobbar med det..?

Banan är tung och hästarna troligtvis inte riktigt förberedda (har mött fälttävlandsryttare på elitnivå som inte insätt hur bananunderlaget tar förens efter att de faktiskt har testat på) , därav att distansen är kort. Inget ont om ovana ryttare, men tempobedömningen är svår i början och därför kommer loppet säkert gå fort i början (och långsammare på slutet) så jag tycker att det är utmärkt att loppet är kort. Det skulle vara katastrof om hästarna inte kom i mål för att mjölksyran han sätta in… Jag håller verkligen tummarna för att ryttarna gör detta på skoj och ser till att hålla i hopp sina hästar och inte låter dem galoppera på lång tygel. Men det är kul att det finns ett sådant intresse!!

Lycka till allihop!

Oj, en massa ridhästar som inte är vana :crazy: ja jag har förstått att banan är tung och jag undrar om alla fattar det:crazy:

Skulle nog, med vad jag vet, inte ta ut min ridhäst att springa fort där. Galoppera runt, ja, men inte tävla :crazy: Risken för senskador bla är överhängande och särskilt om folk inte tror sig om att kunna hålla hästarna......och dessutom tycker det är lite kul:crazy: :confused: Eller häftigt :eek:

Men det är bara min åsikt:o Vill ju inte låta negativ, men.....

Senast ändrad av en moderator:

hehe jag tror faktiskt den som håller in sin häst eller rättare sagt lyckas hålla in den och kan köra på i slutet kommer vinna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 589
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 377
Senast: Sirap
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 201
Senast: Takire
·
Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 241
Senast: LuckyMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka