Ridgymnasium

C

concierge

Någon som vet hemsidor till såna eller går på något som kan berätta lite om hur det är.
Jag har börjat fundera redan nu om jag ska våga mig på att söka till något eller hur det blir, nog för att jag kommer ha rätt svårt att komma in på något då jag aldrig tävlat eller änns har grönt kort :( och det hinner jag knappast fixa iannan jul och för det andra så kommer jag bara hinna tävla c-ponny om det änns blir något...

Finns många naturbruk med ridinriktning...Super bra tycker jag!

Dit kan du söka utan att ens veta hur en häst ser ut :P

Ska du in på tex Strömsholm så ska du tävlat mycket å då menar jag mycket om du skall gå den linjen sen tror jag de finns en annan linje som är mer lik naturbruks å den e nog inte lika svår!!

kolla upp om det finns några "vanliga" linjer med hästinrikting där du bor :) jag gick barn och fritid och istället för att fördjupa oss i "barnkunskap" eller vad man ska säga så läste vi häst istället! vet att det finns liknande linjer med samhäll och natur som kombination också :)

I Kalix finns ju Holmen häst och ridutbildning man läser samhälls vid sidan av ridningen.
Vi är på G med en hemsida!

Ridgymnasiet på Strömsholm behöver du inte ha tävlat någonting. Bara kunna rida lätt C i hoppning å dressyr + kunna rida ut.
Men ifall du ska in på riksintaget så ska du ha tävlat en hel del :)

Jasså, det visste jag inte. Men vad läser man på sidan om isåfall och krävs egen häst? Vill ju läsa natur men "alla" :angel: (haringen aning egentligen) ridgymnasium verkar ju vara för dem som ska gå hippolog utbildningen.

Jag propsar fortfarande på Kalix ;)
Samhällslinjen gör ju så att du har behörighet till de flesta högskolor, om du nu inte vill jobba med hästar. Sen i trean har man så få ämnen att man kan lägga till en hel del naturämnen.
Ridningen ger en massor!

jag går på plönninge.

Kanon bra, trivs som fisken i vattnet. Du behöver inte ha tävlat eller nånting, men när jag sökte in var gränsen på 235 poäng på ridport och 185 poäng på hästhållning. Du får 5 poäng extra om du kan intyga att du ridit.

Jag skulle valt ett gymnasium som har kombinationen naturvetenskap/ridning (el samhäll/ridning) eftersom du då får mer möjligheter sen.
Vem vet, när du gått ut kanske du har tröttnat på hästar/djur, då kan det vara bra att ha något annat att utbilda sig till.

Du som bor i Norrbotten borde väl veta att Grans Naturbruksskola finns i Öjebyn?

Jo du ska visst gå på Jälla :P Om du kan stå ut med att inte lära dig speciellt mkt, lärarna e helt korkade, men alla e kompisar me alla :p

Haha! Okejj =) Men ingen fara med ridningen! Ska bo hos min faster som ör utbildad ridlärare å har egen ridskola =)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 404
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
3
· Visningar
336
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 044
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 422
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar