Ridge-Träff *Bilder*

Lilljessicah

Trådstartare
Idag har vi varit på RR träff vid havet från 11.00-16.00.
Här är ett urplock av alla bilder som togs.

Jag är den stoltaste matten i världen idag, Ginger har överumplat mig och verkligen visat framfötterna på träningen! :love:

Kom hem runt 17.00 och tog ut lilla Kittie på ett träningspass, och även hon gick bättre än någonsin! Skryt från en stolt Lilljessicah!:)

Sv: Ridge-Träff *Bilder*

Men... Din är väl ingen RR:confused:

Fina bilder iaf:p

Haha, nej han är RR + Amstaff, min bästa väninna har en RR och hennes uppfödare brukar bjuda med mig på träningar, träffar osv. :)

"-Få se nu, idag blir vi 5½ ridgebacks."

Lilla Kittie brukar få stanna hemma, med risk att bli överkörd av dom andra klumpedunsarna.

Haha, nej han är RR + Amstaff, min bästa väninna har en RR och hennes uppfödare brukar bjuda med mig på träningar, träffar osv. :)

"-Få se nu, idag blir vi 5½ ridgebacks."

Lilla Kittie brukar få stanna hemma, med risk att bli överkörd av dom andra klumpedunsarna.

Ah okey, jag förstår:p
Men det såg iaf. trevligt ut. Kul med såna träffar!

;)
Haha, nej han är RR + Amstaff,

Fast varken RR eller amstaff har ju sådan svans som din har. Är du säker på att din hund är de raserna, eller bara de raserna? Din hund har ju en typisk spets-svans. Din ser dessutom ut att ha vågig, ganska lång päls vilket varken RR eller amstaff har. Jag tycker inte det ser ut som om det är RR i din men óm du till 100% vet att det är så så är det ju naturligtvis som du säger :) Tycker bara det ser ut som om "brevbäraren" varit framme

;)

Fast varken RR eller amstaff har ju sådan svans som din har. Är du säker på att din hund är de raserna, eller bara de raserna? Din hund har ju en typisk spets-svans. Din ser dessutom ut att ha vågig, ganska lång päls vilket varken RR eller amstaff har. Jag tycker inte det ser ut som om det är RR i din men óm du till 100% vet att det är så så är det ju naturligtvis som du säger :) Tycker bara det ser ut som om "brevbäraren" varit framme

Det är lite klurigt i det där.
Men träffar man honom IRL så är det uppenbart.
Vi diskuterade det där i en annan tråd för länge sedan och kom fram till att böjen på svansen blev nog en kombination utav amstaffens höga svansfäste och kortare rygg och RRns tendens till en liten krok som kommer ibland.

När han busar är svansen alltid böjd, däremot när han strosar runt så har han endast en liten krok på svanstippen.
Pälsen är ca 2cm, och kanske 3cm vid nacken där han även har en del virvlar.

Vi diskuterade det där i en annan tråd för länge sedan och kom fram till att böjen på svansen blev nog en kombination utav amstaffens höga svansfäste och kortare rygg och RRns tendens till en liten krok som kommer ibland.
QUOTE]

Den teorin tror jag personligen inte ett dugg på. RR har inte någon "krok" utan de ska ha svansen böjd i en båge, på intet sätt kan det bli en spetssvans av den... personligen tror jag att det kanske finns något mer i din hund men det är bara min högst personliga åsikt....

Den teorin tror jag personligen inte ett dugg på. RR har inte någon "krok" utan de ska ha svansen böjd i en båge, på intet sätt kan det bli en spetssvans av den... personligen tror jag att det kanske finns något mer i din hund men det är bara min högst personliga åsikt....

Ja krok eller böj eller båge eller snurr eller vad man nu vill kalla det.
Varför får jag känslan av att du inte vill att min hund bara ska vara dom 2 raserna?
Jag bryr mig inte, men jag tycker att det är så lustigt att du ifrågasätter raserna av det du kan se på ett par stillbilder.
Vad jag försöker säga är, hade du gjort samma om det var en blanding mellan Amstaff och Golden tex?

Missförstå mig rätt.

Ja krok eller böj eller båge eller snurr eller vad man nu vill kalla det.
Varför får jag känslan av att du inte vill att min hund bara ska vara dom 2 raserna?
Jag bryr mig inte, men jag tycker att det är så lustigt att du ifrågasätter raserna av det du kan se på ett par stillbilder.
Vad jag försöker säga är, hade du gjort samma om det var en blanding mellan Amstaff och Golden tex?

Missförstå mig rätt.

Jag ifrågasätter ingenting. Som jag skrev så är dte min högst personliga åsikt att jag tror att din hund antingen är utav några helt andra raser (antgtaligen någon spets då) ELLER så är det fler raser i den än de du säger.

Det är ju ungefär som att jag har en hund som ser ut som en korsning mellan labbe och schäfer och jag påstår att det är basset i den av någon anledning. Jag bryr mig inte om vad det är för raser i din hund men jag frågade varför du (eller ni?) tror att det är just en blandning mellan RR och amstaff. Jag ser nämligen INGENTING som liknar en RR i den, enbart färgen (och jag har faktiskt sett fler bilder på din hund innan). Men som jag även sa. Du kanske VET att det är RR/amstaff i den och jag motsäger ju inte fakta - däremot verkar det av dina svar att döma inte vara så att du vet utan du antar bara och din förklaring till spetssvansen låter ju något.....hmm... långsökt. Din hunds svans är även med ganska långa strån och både RR och amstaff har väldigt kort päls på svansen.

Min fråga är då igen. VET du att det är de raserna i din hund eller antar du bara och varför antar du då att det är just de raserna?
Jag är bara nyfiken så det är inte så att jag vill vara någon besserwisser eller så.

Spetssvans har hunden icke!

Molly_2_2.jpg_vand.jpg

Tinka_2_2.JPG_ram.jpg

J%E4nta_1-20070925%20020-mindre.jpg

Inte ens i närheten..

Jag vet att han har dom raserna i sig. Och det syns IRL. Sen har jag inte sagt att det inte finns något annat i honom längre bak.

Det jag funderade på var (åter igen) att du ifrågasätter. Är det pga att du har RR själv, eller hade du gjort det även om det var amstaff - golden som jag skrev?

Man får en känsla av att du försvarar RRn på något vis?
Det är ju inte så att jag fött upp honom, han är en omplacering som behövde ett bättre hem.

Sen att vi har olika ord för att beskriva en krok, böj på svansen eller att du tycker att han har en "spets svans" är en annan sak.

Jag skulle inte vilja påstå det (som gnist redan visat) att bara för att svansen krullar sig i vissa lägen, att det skulle vara spets i honom.

En RR med spets i sig också kanske? :smirk:

Jag har absolut ingenting emot spetsar, det är inte därför jag "försvarar" Gingers svans. Men jag tycker att det är väldigt tydligt att han inte har spets i sig.
På bilden kan man även urskilja en mörkare rand över ryggen, som förmodligen blev hans motsvarighet av RRns ridge. (syns bättre när vinterskruden är på)

Ja, det ser ju mer ut som en spetssvans än en RR eller amstaff svans.

Men fatta någon gång att jag inte vill försvara någon ras på något sätt utan som jag sa (för typ tredje gången....) JAG tycker inte att hunden ALLS ser ut som en RR. Inte huvudet, inte kroppen, inte svansen, inte öronen, inte pälsen... ingenting. Därför undrade jag...

Hur du då kan veta att den är till hälften RR tycker jag låter konstigt men låt vara. Du verkar ju "veta" att den är det så... trots att du inte vet vem föräldrarna är... och det den har på ryggen har många hundar, verkar inte vara nåt ridgeaktigt utan mer som en mörk ål bara... jaja... whatever...

Och som jag sa innan. Om någon sa kom med sin hund som såg ut som en blandning mellan schäfer och labbe och sa att den var till hälften basset så skulle jag nog ifrågasätta det också. Inget konstigt med det, eller?

Jaja, herregud. Du får tycka precis vad du vill.
Att jämföra schäfer/labbe = basset grejen är för mig en helt annan sak.
Som sagt, han har mkt likheter med både RRn och Amstaffen, inte bara från utseèndet.
Någon spetssvans har han inte, däremot rullar han upp den rätt ofta, och har annars alltid en krok längst ut som ridgebacken.

(Vilket man ser på sista bilden jag la in)

Mycket möjligt att han har någon annan ras i sig längre bak, någon retriver eller liknande kanske.
När jag tog hem honom visste jag inte riktigt vad det var för raser i honom, men efter lite efterforsking så vet jag det.
Har även hittat en syster till honom, som är mkt större och smäckrare, med krull på svansen och amstaffhuvud + öron.

Sen varför du orkar diskutera och bry dig hurvida min hund är för ras eller inte förstår jag mig inte på, men vi är ju alla olika.

ja, det var ju det jag undrade i början men du var ju stenhåd på att det inte var så....

RR+amstaff+spets = troligt isf.

Nejdå, jag skrev ju en fundering som en annan bukare hade. Att RRns böj + amstaffens kortare rygg + högre fäste slog in och blev som svansen ser ut nu.

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 734
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka