Ridecamp 2008 ?

LaQuent

Trådstartare
RideCamp - 08 , är det någon mer än jag som ska åka ner och träna ? Kommer inte riktigt ihåg vart det skukke vara men jag vet att jag ska ner och träna med min lilla filura . . Och är det någon mer som ska ner får ni gärna säga till ; )

Sv: Ridecamp 2008 ?

*kl*

men är det någon som vet hur upplägget för årets ride camp är? för ett tag sedan läste jag att man skulle dela upp den på två gånger... två dagar för ungdomar och två dagar för vuxna? tycker själv att det verkar vara helt värdelöst... om det ska vara så så kommer jag garanterat inte vara med... men är det som det har varit, i alla fall de senaste två åren, funderar jag strakt på att vara med.... bara jag har råd, och inte jobbar just då....

åh, vad kul det lät :D någon hemsida som man kan läsa mer om det ?;D

Varför är det värdelöst att dela upp ungdomar och vuxna?
Det har varit så tidigare år, dvs utom de två sista åren då Campen gått i Timrå.

Ride Campen kommer att gå på Bökeberg I Skåne den 15-18 Juli.
Info kommer att finnas på arrangörens hemsida www.wris.nu så fort den är färdig.

Varför är inte SQHA arrangörer..??
Tidigare Ride Camps har väll gått genom dem o infot har varit på deras hemsida..
Vi är medlemmar i SQHA inte WRIS..

Det har varit så tidigare år, dvs utom de två sista åren då Campen gått i Timrå.

Info kommer att finnas på arrangörens hemsida www.wris.nu så fort den är färdig.

varför ska man dela upp det? det är ju inga "barnrumpor" som kommer, många vuxna och ungdommar är ju på samma nivå!
som det var i timrå funkade det mkt mkt bra!
vuxna och ungdommar tycker jag SKA vara med varandra för att inte bli vi-dom

Här hemma vill dotra träffa "dem" ungdomarna..tränar alltid tillsammans med vuxna..få ungdomar deltar högst 1-2 st....Hon vill ha gemenskapen, ha kul tillsammans, byta erfarenheter med alla dessa trevliga ungdomar.

i timrå var det väl ungefär 50% ungdommar?
vi körde 2 grupper samtidigt, en i vardera ridhus och sedan gemensam teori/mat/lekar.
om det bara är 2dagar är det ju inte äns värt att åka på?

En ungdopms grupp en vuxen grupp..fiffty fiffty;)
ja om Ridecampen nu verkligen är på bara 2 dagar så kanske det är för få dagar..för de som har långväga neeer till Skåne, men okey bodde jag där i närheten skulle man nog haka på trailern för 2 dagar..Om den nu inte är på fler dagar..

vi hade blandade ridgupper, så det var 2grupper baserade på vad man kunde, så det blev 50% ungdommar i varje grupp typ...
man lär sig ju mkt mer på fler dagar och får bättre valuta för pengarna, 2dagar brukar inte alltid vara tillräckligt för att få "poletten att ramla ner".... speciellt inte när det ska hinnas med sitsträning, horsemanship, showmanship, trail mm....

Varför inte låta alla ta del av fyra dagars träning när duktiga amerikanare väl kommer... det upplägget som har varit på Timrå tycker jag har varit helt kanon! Ungdomar/vuxna blandade... varit uppdelade i två grupper under fyra dagar (3½ dagars träning) kunnat gå igenom så mycket som möjligt av det som de kan erbjuda... tycker det bara är dåligt att dra ner för alla till två dagar...

Gemenskapen för enbart ungdomar ser vi till att den funkar i alla fall.. vi unga fräsha har alltid hittat på något skoj under de kvällar vi har haft...
Dessutom för min egen del så hamnar jag i så fall med bara vuxna (eftersom jag detta år i alla fall räknas som vuxen i tävlingssammanhang) så mister jag skojiga delen med ungdomarna... alla åldrar kan ha sjukt skoj tillsammans... ung som gammal... :bump:

Så varför inte fortsätta på ett vinnande koncept? ;)

En ungdopms grupp en vuxen grupp..fiffty fiffty;)
ja om Ridecampen nu verkligen är på bara 2 dagar så kanske det är för få dagar..för de som har långväga neeer till Skåne, men okey bodde jag där i närheten skulle man nog haka på trailern för 2 dagar..Om den nu inte är på fler dagar..

Men då kan man väll dela upp fiffty/fiffty under alla fyra dagarna... ;) en mycket bättre idé :idea:

Men då kan man väll dela upp fiffty/fiffty under alla fyra dagarna... ;) en mycket bättre idé :idea:
den var bättre när den var på fler dagar...och i mellan Sverige...
men okey..vi kan tänka oss att åka längre med fler träningsdagar..inte för två dagar..

Senast ändrad av en moderator:

Varför inte låta alla ta del av fyra dagars träning när duktiga amerikanare väl kommer... det upplägget som har varit på Timrå tycker jag har varit helt kanon! Ungdomar/vuxna blandade... varit uppdelade i två grupper under fyra dagar (3½ dagars träning) kunnat gå igenom så mycket som möjligt av det som de kan erbjuda... tycker det bara är dåligt att dra ner för alla till två dagar...

Gemenskapen för enbart ungdomar ser vi till att den funkar i alla fall.. vi unga fräsha har alltid hittat på något skoj under de kvällar vi har haft...
Dessutom för min egen del så hamnar jag i så fall med bara vuxna (eftersom jag detta år i alla fall räknas som vuxen i tävlingssammanhang) så mister jag skojiga delen med ungdomarna... alla åldrar kan ha sjukt skoj tillsammans... ung som gammal... :bump:

Så varför inte fortsätta på ett vinnande koncept? ;)

:bow::bow::bow:

för min del kunde det vara längre än 4dagar :angel:

Det står på SQHA's hemsida att dom och AQHA är arrangörer.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 753
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Lady_S
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
739
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka