• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 746
C

Cronis

Nu ska jag ta å köpa lite ridbyxor.
Problemet är att man inte kan ha vanliga ridbyxor för att man är för fet.
Vad gör man. Vart får man tag i bra och strechiga ridbyxor?

Dom behöver inte vara helskodda.
Helst vill jag ha med lite högre midja, gubbveck å sadelskärning bak, o knäskodda (tyg).

:bow:

Sv: Ridbyxor

Det låter som om att Roping Country Wears Ridbyxor skulle kunna passa dig bra!
De finns bl.a. hos Eriks Hästshop www.erikshastshop.com och i flera andra välsorterade ridsportbutiker. Dom är stretchiga i materialet, och det ska finnas en modell med gubbveck (tyvärr inte på Eriks nätbutik dock - men de kanske kan ta hem åt dig ?) Det finns både tygskodda och helskodda. De tygskodda är med sadelskärning bak då. Dock ganska så normala i midjan skulle jag säga, varken speciellt höga eller låga.

Men ta en storlek mindre (eller två..) för dom är lite storlekarna + att de töjer sig lite.

Börjes har också en modell som är rätt ok för pengarna. Men de bör man ta två storlekar mindre på tycker jag för dom är Stora i storlekarna. Dom är också stretchiga i materialet, finns både helskodda och tygskodda har jag för mig. Jag har dock endast den gamla modellen på ridbyxor.

Vet inte vilken storlek du har, men Hööks har (enligt mej) ett par snygga manchesterridbyxor som stämmer någorlunda med dina krav.
- Sadelskärning
- Lagda veck fram (gubbveck?)
- Knäförstärkta

Vet dock inte om de har högre midja än normalt. Finns upp till storlek 46 och ska vara stretchiga på både längd och bredd.

Dom byxorna har jag sedan förra kollektionen å har av nån anledning krympt :o tyvärr annars älskar jag just dom byxorna...
jag jobbar dock på att komma i dom igen

har Roping någon egen hemsida där man kan kika på deras kollektion?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Är det stört omöjligt att hitta nya vita ridbyxor med lite högre midja och som inte har silikonskoning? Exakt alla ridbyxor verkar ha...
Svar
17
· Visningar
1 350
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 623
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar