Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De kostade 2249 kr tror jag.
Är det en tvåa för mycket, eller gav du över 2000 pengar för ridbyxor?
Jag hobbyrider just nu och även om det skiljer i kvalisort skulle jag ALDRIG lägga de pengarna på ridbyxor i dagsläget...
jag puttar upp den här tråden igen
Har insett två saker, det ena är att jag inte förstår hur ridbyxtillverkarna tänker. OM nu byxorna är stora nog för att med lätthet nå runt rumpan, varför gör man då ett midjemått som är 15 cm mindre i omkrets? Fanns inte en chans att knäppa ihop brallorna, men de satt bra över röven!
Det andra är att jag inte har någon lust att skicka efter byxor, utan jag skulle vilja veta precis vilka modeller och storlekar som räcker runt min tjocka midja, så att jag kan be någon butik i närheten ta hem det åt mig!
bara 25 mil...Har du långt till Ullared ? Jag köpte byxor där som omedlbart fick åka ut på tradera eftersom dom var så generösa i storleken. Hade inte tid att prova så jag höftade lite. Köpte strlk 40 fast jag normalt har 42. Väl hemma kunde jag ha stoppat in en kudde i midjan utan att det hade suttit tajt. Samma med ett par back 2 back. Satt bra över rumpan och låren men massa luft runt magen.
och jag försökte vara tydlig med att jag inte vill skicka efter, jag vill kunna prova först och köpa sen! För jag känner mig själv, det blir inte av att skicka tillbaka om det inte passar. Och då har jag kastat ut en massa pengar i onödan.Jag säger fortfarande Fuller Fillies. Företaget som jag köpte av skickade fraktfritt på två dagar och retur/byte hade inte varit något problem.
Jag har provat billigaste, tråkigaste byxan på Hööks. Den kunde jag ha (sdtår även tidigare i tråden), men jag vill faktiskt också kunna ha lite roligare ridbyxor än enfärgade utan sadelskärning.Det är ju för att såna som jag ska kunna ha byxor, som har feta lår å fet rumpa men smalare midja
Byxor borde finnas i fler modeller, precis som det finns långa och korta ben borde det finnas för smal och bredare midja...
Har du provat Ridbyxa Comfort från Hööks?
De är väldigt mjuka och sköna, känns som mjukisbyxor
Dessutom är de stora i storleken och rejält strechiga.
Jag använder också byxor i modell större. Har ett par i stl 48 från Mountain Horse. Helskodda. Väääldigt stretchiga och mjuka och sköna. Tror de heter Alison. Sen har jag en annan byxa från Mountain Horse som är i stl 54 herrstorlek. Motsvarar också 48 i damstorlek. De är också väldigt mjuka och töjbara. Minns dock inte namnet...
Så Mountain Horse är värt att kolla! Deras bomullsbyxor iaf.
Börjes 48:a är ca 2 storlekar mindre...
Får man skriva adresser?!
Googla på banan och ridbyxor så kommer du till en sida som säljer större storlekar av ridkläder!
Värt ett försök!! =D