Ridbyxor modell större

Sv: Ridbyxor modell större

Jag har 120 cm i midjemått och jag beställde ett par ridbyxor från MyOne i stl 50. De jag beställde var visserligen knäskodda, eftersom jag tycker helskodda ridbyxor känns som att ha blöja på sig, men sitter bra och är i skönt material. De kostade 2249 kr tror jag. Finns även helskodda. Kolla på deras hemsida ska du se. :) Lycka till! :)

De kostade 2249 kr tror jag.
:eek: Är det en tvåa för mycket, eller gav du över 2000 pengar för ridbyxor?

Jag hobbyrider just nu och även om det skiljer i kvalisort skulle jag ALDRIG lägga de pengarna på ridbyxor i dagsläget...

:eek: Är det en tvåa för mycket, eller gav du över 2000 pengar för ridbyxor?

Jag hobbyrider just nu och även om det skiljer i kvalisort skulle jag ALDRIG lägga de pengarna på ridbyxor i dagsläget...

Hahhaa...:rofl: :rofl: oooj då...såklart är det en tvåa för mycket. 249 kr kostade dom. ;) Jag skulle aldrig lägga SÅÅÅÅ mycket pengar på ett par ridbyxor som oftast är skitiga...Sorry. Men 249 kr kostade dom och de är supersköna! :laugh:

Vr det svaret riktiat till mig eller TS? *kolla uppe i högra hörnet när du svarar på ett inlägg*

Tror det var till TS och inte mig ;)

jag puttar upp den här tråden igen

Har insett två saker, det ena är att jag inte förstår hur ridbyxtillverkarna tänker. OM nu byxorna är stora nog för att med lätthet nå runt rumpan, varför gör man då ett midjemått som är 15 cm mindre i omkrets? Fanns inte en chans att knäppa ihop brallorna, men de satt bra över röven!

Det andra är att jag inte har någon lust att skicka efter byxor, utan jag skulle vilja veta precis vilka modeller och storlekar som räcker runt min tjocka midja, så att jag kan be någon butik i närheten ta hem det åt mig!

Är du fortfarande skeptisk till "islandsbyxor"? Jag har hööks helskodda isafold (ganska tjocka och rejäla) och är supernöjd. De finns tom 48 och är mkt stretchiga.

/AA

jag tittade på islandsbyxorna när jag var på hööks och nej, det är inte såna jag vill ha.

Har du långt till Ullared ? Jag köpte byxor där som omedlbart fick åka ut på tradera eftersom dom var så generösa i storleken. Hade inte tid att prova så jag höftade lite. Köpte strlk 40 fast jag normalt har 42. Väl hemma kunde jag ha stoppat in en kudde i midjan utan att det hade suttit tajt. Samma med ett par back 2 back. Satt bra över rumpan och låren men massa luft runt magen.

Jag säger fortfarande Fuller Fillies. Företaget som jag köpte av skickade fraktfritt på två dagar och retur/byte hade inte varit något problem.

jag puttar upp den här tråden igen

Har insett två saker, det ena är att jag inte förstår hur ridbyxtillverkarna tänker. OM nu byxorna är stora nog för att med lätthet nå runt rumpan, varför gör man då ett midjemått som är 15 cm mindre i omkrets? Fanns inte en chans att knäppa ihop brallorna, men de satt bra över röven!

Det andra är att jag inte har någon lust att skicka efter byxor, utan jag skulle vilja veta precis vilka modeller och storlekar som räcker runt min tjocka midja, så att jag kan be någon butik i närheten ta hem det åt mig!

Det är ju för att såna som jag ska kunna ha byxor, som har feta lår å fet rumpa men smalare midja :p

Byxor borde finnas i fler modeller, precis som det finns långa och korta ben borde det finnas för smal och bredare midja...

Har du provat Ridbyxa Comfort från Hööks?
De är väldigt mjuka och sköna, känns som mjukisbyxor :d
Dessutom är de stora i storleken och rejält strechiga.

Har du långt till Ullared ? Jag köpte byxor där som omedlbart fick åka ut på tradera eftersom dom var så generösa i storleken. Hade inte tid att prova så jag höftade lite. Köpte strlk 40 fast jag normalt har 42. Väl hemma kunde jag ha stoppat in en kudde i midjan utan att det hade suttit tajt. Samma med ett par back 2 back. Satt bra över rumpan och låren men massa luft runt magen.
bara 25 mil...
och jag är en sån som INTE längtar efter att åka dit....
Jag säger fortfarande Fuller Fillies. Företaget som jag köpte av skickade fraktfritt på två dagar och retur/byte hade inte varit något problem.
och jag försökte vara tydlig med att jag inte vill skicka efter, jag vill kunna prova först och köpa sen! För jag känner mig själv, det blir inte av att skicka tillbaka om det inte passar. Och då har jag kastat ut en massa pengar i onödan.

Och OM jag nu skulle skicka efter, HUR ska jag veta vilken storlek jag ska ha? HUR ska jag kunna veta vilka som når runt min midja?
Det är ju för att såna som jag ska kunna ha byxor, som har feta lår å fet rumpa men smalare midja :p

Byxor borde finnas i fler modeller, precis som det finns långa och korta ben borde det finnas för smal och bredare midja...

Har du provat Ridbyxa Comfort från Hööks?
De är väldigt mjuka och sköna, känns som mjukisbyxor :d
Dessutom är de stora i storleken och rejält strechiga.
Jag har provat billigaste, tråkigaste byxan på Hööks. Den kunde jag ha (sdtår även tidigare i tråden), men jag vill faktiskt också kunna ha lite roligare ridbyxor än enfärgade utan sadelskärning.

Bara för din skull var jag tvungen att testa hur mkt mina jacson gick att töja då de alltid suttit lika skönt oavsett om man lagt på sig några kg eller inte.
Outtöjda alltså bara mätade runt om så var de 82cm /storlek 40 uttöjda (mättade alltså bit för bit med måttband samtidigt som jag drog ut med handkraft) så gick de att töja ända till 115cm utan jätteansträngning. Så ett par i större storlek borde ju definitivt funka utan att de spänner för mkt i midjan.
Denna modellen heter Korall (oskodda men med sadelskärning) finns precis samma i helskodda, skiljer ganska markant på olika tyg i jacson ridbyxorna på hur stora de är beroende på hur elastiskt tyget är. Dessa är dock de skönaste ridbyxor jag någonsin har haft på mig slår tex pikeur med hästlängder så kan varmt rekommendera dem.

Gjorde en snabb googling och de heter korall även som helskodda och finns dessutom upp i storlek 46 så de lär ju utan vidare räcka till dig.

Senast ändrad:

Jag mätte mig nu, har 140cm runt höfterna och 130 (ca) runt midjan. Har just nu på mig ett par Fuller Fillies i stl 54 som är aningens stora. Skulle utan problem kunna ha 52 men planerar större viktnedgång och får la sy in dem istället :)

Jag använder också byxor i modell större. Har ett par i stl 48 från Mountain Horse. Helskodda. Väääldigt stretchiga och mjuka och sköna. Tror de heter Alison. Sen har jag en annan byxa från Mountain Horse som är i stl 54 herrstorlek. Motsvarar också 48 i damstorlek. De är också väldigt mjuka och töjbara. Minns dock inte namnet...

Så Mountain Horse är värt att kolla! Deras bomullsbyxor iaf.

Börjes 48:a är ca 2 storlekar mindre...

Se mitt svar...

fast det säger mig egentligen ingenting alls. Vissa byxor kan jag ha i 44, andra är för små i 48.
Men jag ska prova Mountain horses byxor OM jag hittar några i de storlekarna.

KL
Jag har ca 112cm i midjan(mätt i navelhöjd) och köpte Back2back Nice i stl 46. Underbara ridbyxor som sitter skönt, trots mina stora lår. Magen buktar ju ut lite då den inte är fast precis. Men ska de sitta helt löst så ramlar de ju av.
Även en snygg modell.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 965
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka