Ridbyxor modell större

Sv: Ridbyxor modell större

om sagt; jag har också byxor i modell störreo ch har ett midjemått som dig (om det är det du skrivit i första inlägget) och använder MH Allison i stl 48. De är vääääääldigt stretchiga och passar ditt midjemått. Det var det jag ville få fram i mitt inlägg tidigare.

SEN använder jag ett par andra från MH som motsvarar samma storlek som Allison men är i herr storlek 54 och det är dem jag inte får fram namnet på.

Så visst har MH byxor för oss med större storlek.

Tänkte jag kunde skriva ner mina erfarenheter om stora ridbyxor.

Helskodda ridbyxor ifrån MH modell Aurora strl 46. Om man jämför med andra märken så är de ganska vida på låren men lite mindre i midjan. Mer som en 44 i midjan.

Jacson Korall helskodda i strl 46. Känns verkligen som en strl 46. Strechiga i tyget. Har haft flera stycken och de är de byxor som jag trivts bäst med. Bra pris också.

Jacson Melanie strl 46. Var små i strl. Kändes mindre än en 44.

Back2back strl 44. Bra i storleken, går att jämföra med Jacson Korall.

Så visst har MH byxor för oss med större storlek.
Alldeles säkert så, man ska ju helst bara hitta en butik i sin närhet som har dem också, så att man kan prova dem...

Idag har jag varit på Börjes och lyckats hitta ett par Pull-On-byxor som funkar, så att jag i alla fall har något att rida i, tills jag hittar något roligare...

Cavallobyxan i stl 48 som jagt provade gick att dra ihop i midjan, men är nog inte så sköna att rida i.
Jag provade också en Domino (hette de så?) i 46 och där saknades väl typ en decimeter, om jag inte tog i ordentligt.

Jag drar också dom storlekarna och av alla ridbyxor jag har och som jag ÄLSKAR mest är:

Jacson Korall: sitter som gjutna :love:

Roping Country Wear: gamla rutiga med "gubbveck" som också är dom enda ridbyxor som är tillräckligt stretchiga att jag kan ha mina ortoser UNDER ridbyxorna som det är inte DOM som folk ser först.....

Även fast jag är en liten tjej undrar jag också varför de måste dra ihop ridbyxorna så mycket i midjan, vem gillar det liksom..? Världens tryck över naveln är väl inge hit för någon?!

Även fast jag är en liten tjej undrar jag också varför de måste dra ihop ridbyxorna så mycket i midjan, vem gillar det liksom..? Världens tryck över naveln är väl inge hit för någon?!

Det finns ju de som är kurviga med smal midja och större höfter och lår.

KL.
Enkelt! Välj ridbyxor i herrstorlek.

Herr ridbyxor brukar vara betydligt smalare än dam så inget bra tips om man har lite former. Det finns sällan någon plats till rumpan i herrridbyxor även om man är åt det normala hållet där.

Nu var det inte butiker jag ville veta, utan byxmodeller.

Fuller Fillies Check Mate heter de ridbyx märket som är framtaget för "fullvuxna kvinnor" som de kallar det.

En kompis till mig har hafr det svårt att hitta bra och snygga ridbyxor och hon älskar dessa

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 965
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka