Ridande polis

T

TheBlackOne

Jag har gått och funderat lite över vilken ridinrikninig den ridande polisen använder sig av. Är det den "vanliga engelska" eller kör det någon slags blandning?

Låt oss leka med tanken att de skulle använda sig av en del akademiska rörelser, t.ex. terré a terré. Det skulle lämpa sig i trånga passager då det helt plötsligt tar stopp men hästen ändå måste vara till 100 % i beredskap. Ur denna rörelse är ju hästen mycket rörlig och kan välja många vägar mycket snabbt.
Eller tänk en polishäst som utbildats inom westernridningens cutting. Vore inte det utmärkt för att valla bråkiga demonstranter? De skulle nog bli rätt överraskade också! :D
Sen strävar ju både både western och akademiskt efter enhandsfattning vilket borde vara ytterst nyttigt för ett polis-ekipage.

Det jag vill ha sagt är att det finns många rörelser utanför den "vanliga" ridningen som skulle kunna vara till nytta. Nu är jag själv inte ridande polis men som sagt, jag spånar lite. :)

Någon som har några åsikter kring detta?

Sv: Ridande polis

Cool tanke :)
Håller med, det borde ju vara enhandsfattning som grund.
Kanske barock som har grund i krig och senare används i tjurfäktning etc. vore användbart också? (från det lilla jag sett så är det ju snabba röresler och mycket attakernade alternativt undanvikande rörelser så borde ju finns nåt som kan användas i polis situation)

Har sett ganska många polis hästar i UK och fasan vad coola dom är :)

Jag har inte tänkt på detta, men fasen vad man skulle kunna utveckla ridande polisstyrkan att användas till fler saker.
Jättecool tanke!

Undrar hur man skulle kunna förmedla det till de som bestämmer över de ridande poliserna?

Bor själv väldigt nära K1 där några av polisens ridande polishästar hör till, så jag ser dem ganska ofta rida omkring i stan. Riktigt maffiga!

polishästarna rids ebligt vanlig engelsk ridstil. De tränas i dressyr för bland annat M*ds.

Ok, men varför just "engelsk ridning". Visst, tävlings dressyr i all ära men så länge man inte är på hög nivå är man ju ganska tygelbunden så att säga. Det är i alla fall så jag upplevt det. Neckreining vore väl här mycket praktiskt?
Bottnar sig detta i tradition eller har det en klar praktisk anledning att man rider just engelsk stil?

När vi hade kurs i miljöträning för en ridande polis fick vi korsa tyglarna och rida med båda tyglar på ena sidan genom diverse hinder och laburinter för att lära oss kontrollera hästen oavsett hur vi hade tygel och bettinverkan.
Så även om de rider engelskt så verkar de skola hästarna att förstå neckraining etc med. De kör nog lite både ledande och neckraining i krissituation.

Att man rider engelskt skulle jag tippa beror på tradition.

Jag kickar åter igång min gamla tråd. Finnes det måhända en ridande polis här på forumet som har någon tanke om detta? :)

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 513
Senast: Pyrran
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 754
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar