Vad f*n gör man!?!?
Vad gör man när det som behövs mest är markarbete/dressyrträning på bra underlag inte går att genomföra???
Min häst har utvecklas i väldigt rätt riktning det sista året och nu känner jag att det börjar bli allvar, vi måste fokusera mer på markarbetet och formen, framförallt vår galoppträning. Jag tränar för tränare och har alltid gjort, vet Vad jag vill göra och Hur jag vill träna, men jag har inte platsen....
Jag har ingen ridbana hemma eller på ridavstånd, inte heller nåt ridhus. Visst kan jag lasta och åka, men det är så drygt och blir dyrt. Innan hade jag en äng under träda som jag red på, perfekt underlag, svikt och dessutom var den plan.
Idag provade jag en annan eftersom den nu är uppodlad, men det lutar alldeles för mycket och helt plötsligt är det framvikt, snubbel eller liknande.
Jag rider nästan alltid i skogen, MASSA öppna, sluta, skänkelvikningar osv som hjälper travarbetet jättemycket. Men galopparbete, det är bara att inse, är svårt att jobba med på rakt spår när man har en het häst som helst bara byter om man försöker sig på en svag öppna...
Vad gör man? Några övningstips?
Det är så himla tråkigt att behöva vara besviken varje gång man försöker för en sån sak som underlaget...
Tillägger: En del i att hon är svår att jobba i galoppen ute är att jag inte hinner rida exakt varje dag, tyvärr är inte medryttare något alternativ.
Men det är inte det som är problemet nu