Sv: Rida utan hjälm
För att jag tycker att jag är cool när jag ser ut såhär:
Haha, var bara tvungen.. Tog bilden igår när jag var fotograf, var så trött på att stå så jag satte mig på hästen istället.
Är väldigt trött på denna diskutionen, hjälm dit, idiot dit, dumma citat hit o dit...
Alla har ett fritt val här i livet. Rid utan hjälm om du vill det, man vet ju att riskerna finns ju.
Andra rider med säkerhetsväst och hjälm, men det kvittar ibland vad du har på dig, själv blev jag avslängd i maj och bröt ryggen, skulle kvitta vad jag hade på mig eftersom jag landade på rumpan ( kanske sådana fjärdrar som tiger har på svansen!
Men som sagt, jag använder ALDRIG säkerthetsväst då jag inte tycker att det funkar så bra, eftersom man blir osmidig med dem, de är varmt.
Hjälm använder jag för det mesta, ibland när det är riktigt varmt kan jag rida utan eller när det är riktigt riktigt kallt, så vill jag rida med mössa istället.
Men jag är ganska så säker på att vi alla har en viss tid vi ska leva här i livet. visst många förkortar den genom att röka eller skada sin egen kropp.. Men på något sätt känns det ändån som vi ska leva ett visst antal dagar.. Vissa som har gjort alla säkerhetsåtgärder klarar sig inte, de som inte har gjort några alls klarar sig..