Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag red fram till v 32 och mådde hur bra som helst med det. Jag slutade för att magen tog i framvalvet när jag red lätt.... Kunde dock inte sitta ner utan fíck rida lätt.
Tack alla för era svar! Verkar vara väldigt varierat hur länge ni har ridit, men det är klart att det beror på hur man mår osv.
Min man tycker det är okej att jag rider (så länge jag inte tar onödiga risker som att rida in unghästar, hoppa unghästar osv ) vi har kommit fram till att fortsätta leva så normalt om möjligt och göra saker man mår bra av. Varför ändra livet bara för att man är gravid? Om man mår bra är det väl bara att köra på?!
En sak är ju då att vara i stallet och rida, det mår jag bra av!
Jag red mammas isis fram till vecka 38 då tyckte jag att det blev för jobbigt. Fick också en del håll känningar, som någon annan här, speciellt i passen.
Slutade dock rida min egen häst någon gång i månad 6 då han kan vara lite opålitlig.
Är i v 29 nu, och får ruggigt ont, som håll som ett par andra här fått i skritt. Trav funkar ypperligt. Galopperar gör jag inte alls längre, mest för att jag alltid har en handhäst med mig och de är ju trots allt löphästar, det är så jobbigt när de smygökar...
Jag slutade rida i vecka 20, fick en massa sammandragningar och då sa doktorn "Nu slutar du rida om du inte vill ha barn i vecka 24"
Min BM sa att jag skulla rida så länge det funkade, kroppen talar om när den tycker det är dags att sluta.
Så jag sitter hemma o de bara kryper i fingrarna! JAG ÄR SÅ RIDSUGEN!!!!!
Tur att jag har världens bästa medryttare så att hästen får sitt iaf
Men snart får jag rida igen, snart! Jösses vad jag längtar.
Ekonomi & Juridik Nej jag tror inte det går att få ekonomisk bärighet i det, om ni skall bygga upp nytt på en tom markbit. Ligger det nära storstad kan ni...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.