Rida under graviditet

Sv: Rida under graviditet

Håller med fullt ut om det ni säger, jag red till v,38 tror jag, gick kanon, snäll häst dessutom ;)

Jag red fram till v 32 och mådde hur bra som helst med det. Jag slutade för att magen tog i framvalvet när jag red lätt....:D Kunde dock inte sitta ner utan fíck rida lätt.

Tack alla för era svar! Verkar vara väldigt varierat hur länge ni har ridit, men det är klart att det beror på hur man mår osv.
Min man tycker det är okej att jag rider (så länge jag inte tar onödiga risker som att rida in unghästar, hoppa unghästar osv :angel:) vi har kommit fram till att fortsätta leva så normalt om möjligt och göra saker man mår bra av. Varför ändra livet bara för att man är gravid? Om man mår bra är det väl bara att köra på?!
En sak är ju då att vara i stallet och rida, det mår jag bra av!

Jag red mammas isis fram till vecka 38 då tyckte jag att det blev för jobbigt. Fick också en del håll känningar, som någon annan här, speciellt i passen.
Slutade dock rida min egen häst någon gång i månad 6 då han kan vara lite opålitlig.

Är i v 29 nu, och får ruggigt ont, som håll som ett par andra här fått i skritt. Trav funkar ypperligt. Galopperar gör jag inte alls längre, mest för att jag alltid har en handhäst med mig och de är ju trots allt löphästar, det är så jobbigt när de smygökar... :)

kl

Jag slutade rida i vecka 20, fick en massa sammandragningar och då sa doktorn "Nu slutar du rida om du inte vill ha barn i vecka 24"
Min BM sa att jag skulla rida så länge det funkade, kroppen talar om när den tycker det är dags att sluta.
Så jag sitter hemma o de bara kryper i fingrarna! JAG ÄR SÅ RIDSUGEN!!!!!
Tur att jag har världens bästa medryttare så att hästen får sitt iaf:)
Men snart får jag rida igen, snart! :D Jösses vad jag längtar.

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 549
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 323
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Ska försöka att inte skriva en hel roman. Jag har antagligen haft rls från tonåren men inte förstått vad som var fel och läkaren...
Svar
3
· Visningar
1 588
Senast: Skorpis_8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?