Rida på island

escodobe

Trådstartare
Hej
Jag undrar hur man hittar ett bra turridningsställe på Island?
Vi är två som har bra ridvana och rider en hel del så vi vill gärna har lite roligare och längre ridtur. Sen har vi en person som ridit en del som ung men som inte har någon nuvarande ridvana så att säga som behöver en lite lugnare ridtur på en mer stabil häst men som ändå vill ha möjlighet att pröva på tölten.
Det är lite svårt att gå efter tripadvisor eller liknande när man inte vet hur ridkunniga de som skrivit är, en del är ju lyriska efter en skritttur på en radiostyrd häst eller ger minusbetyg för att de blir rädda för att hästen fiser typ...

Jag har aldrig varit på Island själv och har alltså inte varit på plats och ridit med dem själv. Däremot har jag en isländsk kompis som jobbat hos íshestar horseback riding och från både bilderna som hon lagt upp samt det hon sagt och när man ser bilder och läser på deras hemsida/facebook gör att jag fått en bra bild av dem. Kanske något värt att kolla upp åtminstone? :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 007
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 089
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 816

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka