rida med switch?

F

fonen

vet att de är många trådar o så om switch men inte hittat svaren ja vill ha.

kan man rida när man tagit på switch? hur lång tid ska man vänta med att rida? kan man ha täcke på dom när man precis tagit på de?
hur lite är liksom lite när man testar de första gången?
 
Sv: rida med switch?

fonen skrev:
vet att de är många trådar o så om switch men inte hittat svaren ja vill ha.

kan man rida när man tagit på switch? hur lång tid ska man vänta med att rida? kan man ha täcke på dom när man precis tagit på de?
hur lite är liksom lite när man testar de första gången?

Du häller ut medlet i en sträng från huvudet till manken och sen från ryggens slut till svansen. Altså så lägger du inte vid sadeln. På förpackningen står det exakt hur mkt du ska ta. Sedan brukar det ta ett tag för det att "smälta" in och fördela sig, jag brukar undvika att borsta för mycket på hästarna några dagar efter. Men täcken kör jag på nästan direkt, kanske avvvaktar någon dag.

/ malin
 
Sv: rida med switch?

fonen skrev:
vet att de är många trådar o så om switch men inte hittat svaren ja vill ha.

kan man rida när man tagit på switch? hur lång tid ska man vänta med att rida? kan man ha täcke på dom när man precis tagit på de?
hur lite är liksom lite när man testar de första gången?

Jag Switchade för en timme sen och täcket ska på till morgonen (regn nu igen :cry: ). Ingen fara alls för så har jag gjort förut.

Jag kommer rida imorgon det är inga problem eftersom jag inte lägger Switchen i sadelläget utan längs manen och bakdelen.

Första gången jag testa medlet tog jag ca. 5 ml på korsets högsta punkt. Sedan väntade jag 1 dygn för att se så att han tålde medlet. Då lade jag sedan på de restarande 35 ml.
 

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 372
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 904
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp