Rida med sidepull

tinis88

Trådstartare
Hej Ja undrar om de är några som rider med Sidepull på sina islandshästar? skulle va kul å se bilder och gärna vart ni köpt det.

Sv: Rida med sidepull

jag har provat, ute i skogen gick det hur bra som helst, måste träna mer och när jag gjort det återkommer jag till dej, köpte ett rätt dyrt via en reklam här på buke... Jag rider även på hackamore, vilket min kille trivs hur bra som helst med.

Jag rider så gott som alltid med side pull. Det är bara på långritter jag tar ett träns med bett.
Mitt har jag köpt i Tingsryd:

url=http://www.pixbox.se/pic30110592]
30110592.jpg
[/url]

Jag rider min unghäst med sidepull. Det är helt i läder, alltså nosgrimma helt i läder också, inte rep. Känns precis som att rida med bett tycker jag och fungerar kanonbra på hästen så jag kommer nog aldrig sätta bett i munnen på henne.
Köpte det på en ridsportbutik på nätet men nu när jag tittar på sidan så finns det inte, de verkar ha slutat sälja det. Synd, hoppas mitt håller i evigheter.

nu har jag ridit lite mer i vårt sidepull och upplever att han trivs som sjutton med det, inte bara för att han slipper bett utan även för att han blir stark som en oxe i det :love: Men vi kämpar på, fast när jag rider ut - iaf när vi är själva så tar jag hackamore:angel:

Jag rider gärna och ofta i sidepull! Dock använder jag inte mitt "riktiga" nu, tycker aldrig att någon modell sitter riktigt bra och stabilt...Utan nu har jag knåpat ihop en egen rem att ha runt nosen vilket funkar perfekt det med! Dessutom personligt med hans namn ;)

Hnokki_och_hans_nya_personliga_sidepull.jpg

85342_1313695192.jpg

Jag rider bettlös med en remontnosgrimma, drar åt den nått hål extra bara. Funkar så bra att jag inte överväger att köpa nått speciellt annat huvudlag som är anpassat till bettlöst.

Snotra123.jpg

Jag brukar skritta med min tjejja med sidepull. Jag har köpt mitt på Börjes, det är hårt rep på, men har satt på ett fårskinnsludd.

Jag tycker det fungerar jättebra och känns bra att kunna variera mellan bett och bettlöst. Dock tycker jag att repet blev alldeles för skartp, mitt sto blev svullen på nosryggen när jag ridit med detta trots att jag mest ridit på lång tygel. Det med läder är nog bättre.

Jag använder som sagt detta bara när jag skrittar på lång tygel och då med ett nosludd på.

Liknande trådar

Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
302
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
936
Senast: Shixle
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 673
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 699
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar