Rida igenom viltstängsel grindar....

Domino_s

Trådstartare
Jag hittade igår en jättefin väg och när jag följt den en bit och skulle över stora vägen var det viltstängselgrindar på båda sidor....:crazy:....(breda)....

Går det att ta sej igenom sådana?....eller är det bara att ge upp....Alla fina ridvägar är nämligen på andra sidan vägen....

Mycket tacksam för svar....!!

M v h Domino_s

Sv: Rida igenom viltstängsel grindar....

Självklart, se bara till att du inte fastnar med stigbyglar etc för de brukar vara tränga och dessutom är det oftast en ganska hög kant nertill, ofta gömd i gräset....
Använd dig av de stora grindarna om möjlighet finns, glöm bara inte att stänga efter dig och kolla att du inte rider rätt in i en hage!!

Aa...tackar för rådet....:bow:

Det var en stor grind med en liten "dörr" jämte....Men trodde alltid att dom stora grindarna var låsta....Gick inte så nära att ja kunde kolla....

Men måste defenitivt rida upp dit igen och kika på detta....:idea:

De stora brukar vara sådana som du bara kan putta upp men det beror lite på vilken modell och var de sitter dock. Lycka till!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 234
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Det finns garanterat oändligt med trådar här om liknande saker, kanske framförallt "har jag förutsättningarna för att skaffa egen...
Svar
10
· Visningar
1 474
Senast: Balahé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama