Y
yakila
hur gjorde ni när ni lärde era hästar att ridas i trafik? jag har en 6 åring som är under inridning, vi rider ut och det går bra men han är inte trafiksäker och det känns väldigt jobbigt att aldrig veta vad som ska hända när man rider ifall det kommer en bil moped etc. jag rider inte på bilvägar såklart men bilar kommer ju även på mindre vägar och skogsvägar tyvär rätt som det är. och mopeder och minicrossar etc dyker ju upp överallt.
Hur börjar man på bästa sätt för att få en säker häst? vi har gått på gångvägar bredvid 30- vägar och det har gått bra han blir lite stressad och skrittar på snabbt men det har varit kontrollerbart. Däremot vet jag inte hur han skulle reagera om vi står på samma väg.
läste någonstans att det var bra att låta hästen följa efter en bil.
Sen rent allmänt så är han väldigt lättskrämd och tittig ibland blir han rädd för sin egen skugga och blåser och hoppar undan för den
Någon som har bra tips på hur man får en säkrare och modigare häst rent allmänt??
Hur börjar man på bästa sätt för att få en säker häst? vi har gått på gångvägar bredvid 30- vägar och det har gått bra han blir lite stressad och skrittar på snabbt men det har varit kontrollerbart. Däremot vet jag inte hur han skulle reagera om vi står på samma väg.
läste någonstans att det var bra att låta hästen följa efter en bil.
Sen rent allmänt så är han väldigt lättskrämd och tittig ibland blir han rädd för sin egen skugga och blåser och hoppar undan för den
Någon som har bra tips på hur man får en säkrare och modigare häst rent allmänt??