Rida i kramsnö?

Sv: Rida i kramsnö?

ja sånna glasslock/saftdunkar har vi oxå kört med i många år. Billigt och bra ;) fast detta året kom det knappt någon snö, så vi har inga nu, bara broddar

håller med om att snösulor är perfekta.. men dom kan bli dyra i längden om hästarna har en tendens att tappa skor i hagen som man inte finner igen...

så jag undrar det där med glasslock, fäster man dom med sömmarna som med sulor alltså under skon?

Åhh ni har iaf snö ni! Själv är det blank is vart man än rider :mad: Ursch! Är så trött på det hära vädret!

Jag rider med snösulor och det funkar utmärkt :)

Mvh Jozzy

Nej man bara trycker in dom mellan sko o sula. Locket måsta vara lite större än innerdelen av skon, fattar du?

Tack för allt!

Men nu här hemma finns det ingen nö här längre,
och ingen is heller ^^,
Nu finns det bara en massa vatten.
Men min häst har blivigt halt..... :(
Jag har ställt lite frågor
på Hästvård under namnet: Hälta?

Titta in där är ni snälla och svara på frogorna,
jag känner mig jätte orolig för min lila isis

Håll inte på och klipp egna sulor, det funkar 10 ggr bättre med snösulor. Spara tiden och sätt på dom på en gång, finns inget bättre!

Håll inte på och klipp egna sulor, det funkar 10 ggr bättre med snösulor. Spara tiden och sätt på dom på en gång, finns inget bättre!

Sulor av glasslock är väl hur smidigt som helst om man inte kom att tänka på att be hovslagaren sätta i riktiga sist hästen skoddes?

Nu har jag inte testat hemmagjord variant men om det kommer nån mer snö så blir det så eftersom en av hästarna jag rider bara fick broddar sist.

snösulor finns nog att köpa på hööks, annars har jag hört att man även kan smörja hästarnas hovar med olja:P

Tack så mycket för allting!!!

Kramar
Ida och Snerra

Jag använder snowgrips och då får inte min häst styltor av kramsnön, men nu på måndag ska sulorna bort eftersom snön kommer försvinna.

Smeta på lite matolja i hovarna, det brukar fungera :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 594
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
825
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur