Rida i jeans = "flagga på halv stång"?

Sv: Rida i jeans = "flagga på halv stång"?

Jag är så smart att jag satt fast resårstroppar på insidan av jeansen som jag bara sätter under skon när jag rider.
Precis som småbarn i galonbyxor:D

Rider inte western, men hatar ridbyxor.

Hi hi hi, smart! :) Men jag undrar om jag kan få dottern till det? :rofl:

Jag har nog exakt samma mått som din dotter:D
Så jag köper längd 36, vissa märken är lite längre i storlekarna, satsa på dom..

Jag köper alltså vanliga jeans, naturligtvis helst med mellanhög midja och raka, alt stuprör. Lite biligare men ändå kraftiga (ej streach för min del) tex crocker, wrangler brukar vara bra. På typ JC finns ju billiga & bra jeans.

Hööks-grejjor och sånt fungerar inte på oss långa tyvärr.

Lycka till!

//Gilly

Senast ändrad av en moderator:

Hi hi hi, smart! :) Men jag undrar om jag kan få dottern till det? :rofl:

Det finns att köpa färdiga som går att flytta från byxa till byxa. En svart resårbit med sån där hängselknäppning. Om du förstår hur jag menar. Tror att Hööks har såna, annars har Börjes. Inte särskilt dyrt.

Jag köper också för långa jeans och rider i. Nu tävlade inte din dotter i western va annars kan det vara smart att köpa "tävlingsjeans". Jag går runt med mina jeans i stallet och eftersom de är lite för långa så släpar de i marken bak vid hälen och slits.... inte så snyggt vid tävling.

Man skulle ju kunna vika upp dem:crazy:

Short chaps kan ju vara en annan metod att hålla ordning på byxorna;). Det tror jag även din dotter kan stå ut med...om hon nu inte vill ha resår under foten:D

Jag har märkt att det är olika hur jeansen sitter beroende på hästens form också... Jag har långa ben och rider helst i ridbyxor + chaps, men på tävling blir det jeans (helst 38" långa). När jag rider en lite mindre och smalare häst åker jeansen (och även ibland chapsen för den delen) gärna upp, eller snurrar sig osv. men på den något större och tjockare hästen stannar de kvar därnere! På den större hästen ligger mina ben an längs hästens sidor mycket mer, än på den mindre hästen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka