Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Antti skrev:Ser att du har gått på kinesiologi. Gick själv där på kurser men har inte använt något av det sen dess.
För om man hanterar och rider korrekt så behövs inget av det där.
Att behandla andras hästar är meningslöst, det är ägaren som är felet.
Sen var det rätt mycket som kunnde lösas med vanliga metoder tex. korrekt verkning och avmaskning. Till det behövs ingen handpåläggning.
Man kan göra det lätt för sig och säga att dom flesta som gick där var ute efter genvägar för att slippa lära sig häst.
evis skrev:Attityden hos den du nämner i grundinlägget är sorglig och tråkig . Att rida på en häst med outläkt gaffelbandsskada kan inte vara rätt hur man än gör, men ännu värre (i mina ögon) är att inte vara öppen för hjälp och idéer för att kunna förbättra för hästen.
Knepigt att ödmjukhet och respekt inför andra människors kunskap kan bli så åsidosatt?
Men ang Halt häst - i princip alla hästar jag träffar på bär på nån sorts snedhet, ojämnhet, "rörelsestörning". Ser mycket sällan hästar som jag vill beteckna "friska" och "fräscha". Kanske är jag petig eller bara paranoid...
JAG vet inte var jag ska dra gränsen mellan en "halt" häst och en häst med en rörelsestörning. (känns som om det är aktuellt för att kunna svara på frågan i grundinlägget) Var drar ni den? En till synes enkel rörelsestörning kan ju vara ett symptom på ENORMA problem nånstans i rörelseapparaten.
Jag börjar tro att jag aldrig kommer vilja/kunna rida mer...